
Roman Kýr, prezident společnosti Henkel ČR, se od ledna stal manažerem nové divize Henkel Consumer Brands, která vznikla sloučením divizí Laundry & Home Care a Beauty Care pro Česko a Slovensko. Cílem je vybudovat novou silnou platformu a podpořit růst napříč produktovými kategoriemi.
Roman Kýr působí ve společnosti Henkel více než 20 let. Svou kariéru odstartoval v roce 2001 jako key account manažer. Později zastával různé pozice v rámci marketingu, obchodu a category managementu. A to nejen v rámci Česka, Slovenska, ale i regionální centrály ve střední a východní Evropě.
Odpovědnost za strategické obchodní řízení zákazníků převzal v roce 2012 jako obchodní ředitel. Od roku 2014 vedl divizi Laundry & Home Care (Prací a čistící prostředky) s odpovědností za Srbsko, Černou Horu, Makedonii a Albánii. V roce 2017 se vrátil do České republiky, kde získal pozici generálního manažera divize Laundry & Home Care pro Česko a Slovensko.
Od září 2019 převzal funkci prezidenta Henkel ČR. Od října 2022 zodpovídal i za řízení divize Beauty Care jako generální manažer.
„S radostí jsem přijal další výzvu v nadcházející kariéře. Věřím, že společně s Henkel Consumer Brands budeme jako společnost nadále úspěšní a také v to, že tyto dvě kategorie produktů patří dohromady. Jejich sloučením se stáváme jedním z nejsilnějších dodavatelů drogistického zboží v Česku a na Slovensku. To nám otevírá další nové možnosti směrem ke spokojenosti našich partnerů a spotřebitelů,“ uvádí Roman Kýr, generální ředitel Henkel Consumer Brands pro Česko a Slovensko.
Cílem změny je posílit růst
Společnost Henkel oznámila plán na sloučení svých obchodních divizí Laundry & Home Care a Beauty Care do společné divize ještě začátkem roku 2022. Cílem jejího vytvoření je vybudovat společnou platformu pro posílení růstu napříč produktovými kategoriemi. V rámci ní společnost spojí své spotřebitelské značky a divize včetně značek jako Persil a Schwarzkopf.
Nová divize Henkel Consumer Brands umožní lépe využít celý potenciál pro růst a zaměřit se na produkty s atraktivním růstovým maržovým potenciálem. Dalšími opatřeními budou odprodej nebo zrušení značek a podnikání v oblastech, které nejsou pro společnost klíčové, ale i akvizice v atraktivních spotřebitelských kategoriích.
Sloučením dvou obchodních divizí dosáhne společnost Henkel významných úspor a zvýší svoji efektivitu. Bude moct rychleji a flexibilněji reagovat na změny v nestabilním podnikatelském prostředí. Úspory se očekávají v oblastech jako administrativa, distribuce, marketing a dodavatelský řetězec.
Divizi Consumer Brands se tak uvolní zdroje na zvýšení a lepší nasměrování investic do strategických oblastí. Těmi jsou například digitalizace výzkumu a vývoje, elektronický obchod nebo udržitelnost recyklovatelných obalových materiálů.
Společný tým pod jednotným vedením se zaměří na další rozvoj celé spotřebitelské divize se štíhlejšími strukturami a rychlejšími rozhodovacími procesy. Nová divize nabídne pracovní místa s větší zodpovědností a lepšími kariérními možnostmi. Cílem je, aby se společnost stala ještě atraktivnějším zaměstnavatelem.