logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Skupina Coop otevřela v Berouně další automatický obchod, zloděje odhalí umělá inteligence

30. ledna 2023
Zprávy 0
1196
Skupina Coop otevřela v Berouně další automatický obchod, zloděje odhalí umělá inteligence

Berounský obchod je v pořadí již pátou prodejnou Skupiny Coop s automatickým provozem. Ve Středočeském kraji si dokonce připsal prvenství. Oproti svým předchůdcům disponuje řadou technologických novinek. Kromě umělé inteligence pro odhalování krádeží v něm dostala místo technologie, která zajišťuje bezpečnost při uchovávání potravin v chladících boxech. Obchod se může pochlubit také částečnými digitálními cenovkami, které usnadní vzdálené flexibilní změny cen.

Automatické obchody Coop fungují v režimu 24/7 a zákazníci si v nich mohou nakoupit kdykoliv. Všechny jsou v hybridním režimu. Přes den v nich slouží obsluha, o víkendech či v nočních hodinách se zákazníci obsluhují sami. Potřebují k tomu jen speciální aplikace a bankovní identitu, kterou dnes disponuje prakticky každý, kdo má internetové bankovnictví.

Přečtěte si také
Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR
Coop 1

Platba za nákup probíhá prostřednictvím samoobslužných pokladen, tedy technologie, na kterou jsou zákazníci již dlouho zvyklí. Podle Lukáše Němčíka, ředitele rozvoje a marketingu Skupiny Coop, si zákazníci automatický provoz rychle oblíbili a tržby v tomto provozu dnes činí kolem deset procent obratu obchodů. Přitom tento způsob prodeje šetří část mzdových nákladů spojených s delší otevírací dobou a přináší zákazníkům zcela nový komfort.

Přečtěte si také
Více než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích
automatická

Automatický provoz zachrání malé prodejny

Doposud se automatické prodejny otevíraly zejména v menších městech, v příštích měsících bude tento druh prodeje testován také v malých obchodech v obcích. „Právě v těchto místech může automatický systém prodeje zajistit zachování menších obchodů a tedy i zajištění obchodní obslužnosti venkova,“ komentuje Lukáš Němčík plány sítě Coop. První obchod v automatickém režimu byl otevřen v březnu loňského roku ve Strakonicích, následovaly prodejny v Českém Krumlově, Ústí nad Orlicí a Lipně nad Vltavou.

Berounský obchod provozuje Jednota Coop Hořovice. Podle její ředitelky Lubice Černé je otevření automatické prodejny pokračováním strategie zlepšování služeb a rozsáhlých investic do modernizace obchodů v regionu. „Jsem ráda, že se nám jako první síti v Středočeském kraji podařilo přijít s takovou technologickou novinkou,“ komentuje otevření obchodu.

Nové technologie zvýší bezpečnost

V berounské prodejně zavádí Skupina Coop několik zásadních novinek. Tou nejvýznamnější je nasazení umělé inteligence s názvem Veesion od společnosti Sensormatic Solutions, která pomůže odhalit případné nepoctivé zákazníky. Umělá inteligence bude sbírat data z kamer umístěných v obchodě a průběžně vyhodnocovat nestandardní chování zákazníků.

Podle Kateřiny Klosové, ředitelky společnosti Sensormatic Solutions pro východní Evropu, je program založen na sledování vzájemné polohy různých částí postavy. „Systém bezpečně odhalí například zákazníka, který zboží umisťuje jinam než do nákupního košíku,“ komentuje jeho využití.

Umělá inteligence Veesion se dnes již používá v několika zemích západní Evropy. Vůbec poprvé bude využita v rámci automatického obchodu a premiéru má v ostrém provozu i v rámci České republiky. Umělá inteligence se umí sama učit a tím se neustále zlepšovat. „Systém se postupně učí rozeznávat různé druhy chování a odliší tak například i situaci, kdy si zákazník dává do kapsy svoje osobní věci od situace, kdy si do kapsy dává zboží z regálu,“ vysvětluje Kateřina Klosová.

Krádeže jsou minimální

Podle dosavadních zkušeností je zatím počet případů vandalismu či pokusů o krádeže v automatických obchodech minimální. To souvisí s využíváním bankovní identity, která spolehlivě identifikuje nakupující. Přesto je však nutné, aby automatické obchody byly z preventivních důvodů a také kvůli případnému řešení nestandardních situací pod neustálým dozorem pultů centrální ochrany. Navíc s rozšiřováním tohoto systému prodeje může v budoucnu nepoctivých zákazníků přibývat.

„Hledali jsme cestu, jak zajistit co nejefektivnější provoz z pohledu bezpečnosti pro rozrůstající se síť automatických prodejen. S řešením přišla společnost Sensormatic Solutions. Využíváním jejího řešení bychom chtěli snížit náklady a zároveň zvýšit efektivitu vzdáleného dohledu v našich obchodech,“ vysvětluje Lukáš Němčík.

V praxi díky programu Veesion, který může najednou sledovat v zásadě neomezené množství prodejen, bude třeba jen menšího počtu pracovníků pultu centrální ochrany. Program totiž na podezřelé chování upozorní automaticky a není tak třeba sledovat průběžně všechny obchody.

Pohlídá i potraviny

Kromě ochrany před krádežemi se společnost Sensormatic Solutions bude podílet i na hlídání bezpečnosti uchovávání potravin. Využité řešení PENN Connected zajistí, že například v případě ohrožení potravin v důsledku výpadku chlazení bude o problému automaticky informován provozovatel obchodu. Využitý systém usnadní plnit požadavky zabezpečení kritických bodů při uchovávání potravin (HACCP).

Třetí zaváděnou inovací jsou digitální cenovky. „Jejich využití dává v případě automatického obchodu velký smysl. Zboží lze díky nim velmi jednoduše přeceňovat na dálku, a to podle aktuální situace či potřeby. Pokud se například nějaké zboží bude blížit datu expirace, lze jej zlevnit bez nutnosti osobní návštěvy personálu v prodejně. Není problém měnit ceny o víkendu či po běžné otevírací době. Digitální cenovky v kombinaci s automatickým provozem omezí zbytečné plýtvání potravinami a sníží tak i případné ztráty vznikající kvůli neprodanému zboží,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Dodavatelem systémů pro řízení cen a partnerem prodejny je společnost Zebra Technologies.

 

 

Související články:

Coop 1Skupina Coop otevřela první automatickou prodejnu v ČR automatickáVíce než tisíc lidí vyzkoušelo automatickou prodejnu ve Strakonicích Samoobslužná prodejna Coop Strakonice má cenu za zákaznický zážitek Coop Lipno nad VltavouCoop otevřel v Lipně nad Vltavou automatickou prodejnu

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required