logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Za vejce nebo cukr zaplatí spotřebitelé v akcích dvojnásobek

2. února 2023
Zprávy 0
526
Za vejce nebo cukr zaplatí spotřebitelé v akcích dvojnásobek

Kilogram krystalového cukru je oproti loňskému lednu v akcích dražší o 101 procent, za deset vajec velikosti M se v obchodech platí dokonce o 119 procent více. Kromě jablek a bílého jogurtu si spotřebitelé meziročně připlatí za veškeré položky z kategorie základních potravin. Vyplývá to z lednového srovnání cen třinácti vybraných základních potravin v akčních letácích, které každoročně realizuje společnost Česká distribuční.

Ze třinácti zkoumaných položek je celkem pět dražších alespoň o polovinu a dvě dokonce o více než sto procent. Nejhůře ve srovnání České distribuční dopadla vejce. Jestliže před rokem šlo nakoupit deset vajec velikost M za průměrnou akční cenu bezmála 22 korun, letos je to 47 korun.

Přečtěte si také
Letos lépe nebude

Takřka přesně jednou tolik stojí kilogram krystalového cukru, jehož průměrná akční cena se vyšplhala na 27 korun. Výrazně dražší je také pšeničná mouka a produkty, na jejichž výrobu je mouka zapotřebí. Za kilogram hladké mouky se platí o 71 procent více. Kilogramový kmínový chléb je přesně o polovinu dražší. Na kilogram pšeničného bílého pečiva (bageta) je potřeba o 21 korun více, což je o 38 procent více.

O více než polovinu je dražší také vepřová pečeně, za kilogram se platí o 45 korun více než loni. Zhruba s třetinovým zdražením musí spotřebitelé počítat u másla nebo mléka. Pětinu si připlatí za kilogram eidamu. Průměrná sleva sledovaných položek v akčních letácích byla stejně jako loni 24 procent.

Přečtěte si také
Ministr zemědělství žádá řetězce, aby vysvětlily vysoké ceny cukru. Mohou za to dodavatelé, brání se obchodníci
cukr

Levnější jablka či bílý jogurt

Meziročně levnější jsou pouze dvě ze zkoumaných položek. Za kilogram jablek letos v lednu nakupující zaplatí téměř o devět korun méně než před rokem. Je to o 28 procent méně. Druhou výjimku představuje bílý 150gramový jogurt, na kterém zákazníci meziročně ušetří takřka dvě koruny. Relativně totožné ceny pozoruje Česká distribuční, která je distributorem akčních a slevových letáků v České republice, u konzumních brambor nebo světlého výčepního piva. V obou případech se průměrné meziroční zdražení pohybuje v řádech jednotek procent a nedosahuje ani částky jedné koruny.

„Opět po roce jsme si zpracovali analýzu akčních cen třinácti vybraných základních potravin, do které jsme zahrnuli letáky sedmi největších českých řetězců. Z meziročního srovnání je patrné, že akční ceny se během roku zvýšily průměrně o 37 procent. Za stejný nákup bychom oproti loňsku zaplatili o 208 korun navíc, tedy o třetinu více,“ říká Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Akční ceny společnost porovnávala také s Indexem spotřebitelských cen Českého statistického úřadu. V lednu tohoto roku jsou akční ceny obchodníků průměrně o 20 procent nižší než orientační ceny v indexu, v lednu 2022 to bylo o 21 procent méně.

„Není pochyb o tom, že mnohé domácnosti pociťují dopady inflace a výrazného zdražování. Již tak velká obliba slevových a akčních nabídek mezi českými zákazníky zažívá novou renesanci. Jestliže dříve nakupovaly dle letáků zejména starší ročníky, dnes už to dělá prakticky každý a rozhodně to není ostudou. Naopak se jedná o efektivní nástroj, jak kvalitně nakoupit a zároveň ušetřit nemalé finanční prostředky,“ doplňuje Petr Sikora.

 

Související články:

Letos lépe nebude cukrMinistr zemědělství žádá řetězce, aby vysvětlily vysoké ceny cukru. Mohou za to dodavatelé, brání se obchodníci Podle odborníků bude zdražování trvat až 10 let. Česko míří do stagflace tlačítková novelaTlačítková novela zamezí manipulaci s cenami, Black Friday už nebude tak atraktivní

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required