logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

Procter & Gamble je na českém trhu 30 let

22. února 2023
Zprávy 0
382
Procter & Gamble je na českém trhu 30 let

Pro mateřskou společnost Procter & Gamble je český region šestým nejvýznamnějším ve střední Evropě. Působí na něm již více než 30 let. 

Za posledních více než 30 let se společnost Procter & Gamble stala významným investorem a zaměstnavatelem ve středočeském regionu i v Praze. Začínala v roce 1991 s hrstkou expertů. Nyní zaměstnává více než 530 pracovníků 13 národností a ze tří kontinentů, kteří jsou zodpovědní za deset produktových kategorií. Kromě centrály v Praze má výrobní závod Rakona v Rakovníku, který je druhým nejstarším závodem firmy na světě.

Přečtěte si také
Rossmann rozšiřuje a modernizuje síť svých prodejen

Společnost provozuje továrnu Rakona v Rakovníku, kde vyrábí prací a čisticí prostředky značek Ariel, Jar, Lenor a dalších. Vyváží je na všechny evropské trhy. Během tří desetiletí investovala v továrně přibližně 400 milionů dolarů. Z toho zhruba 110 milionů dolarů do projektů na podporu životního prostředí.

Světové ekonomické fórum označilo v roce 2018 Rakonu spolu s dalšími osmi továrnami po celém světě jako „maják” čtvrté průmyslové revoluce, a to za její agilitu a schopnost operativně reagovat. To vede k rychlejšímu uvádění výrobků na trh, efektivnějšímu řízení zásob a tím i zvýšení zákaznické spokojenosti. Rakona byla jediným oceněným podnikem v oblasti péče o domácnost a tkaniny.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 9/2022: V eko drogerii se prosazují nové technologie a inovace

Na českém trhu společnost nabízí 30 značek

„Na rozvoj společnosti Procter & Gamble v České republice jsme velmi hrdí. V roce 1991 jsme začínali s několika zaměstnanci a značkami, které už tehdy byly globálně populární. Dnes už na českém trhu prodáváme více než 30 značek. Minimálně 90 procent českých rodin má doma některý z našich výrobků. Díky investicím mají naše továrny nejmodernější zařízení a zaměstnanci mohou pracovat v moderních pracovních podmínkách,“ říká Lukáš Hora, ředitel společnosti Procter & Gamble pro Českou republiku.

Společnost Procter & Gamble přinesla do České republiky řadu inovací. Českým spotřebitelům například nabídla první zubní pastu s fluoridem. Na český trh také jako první přinesla prací prostředky ve formě kapslí. Ty se staly pro své snadnější dávkování a větší pohodlí velmi oblíbenou formou. Šampon značky Pantene byl prvním šamponem obsahujícím vitamín C. A čeští spotřebitelé mohli dokonce jako první ve střední Evropě začít používat a zkoušet pěnový Jar. A to symbolicky ještě před 60. výročím značky, která se v Čechách zrodila.

Důraz na ekologii a sociální podporu

Procter & Gamble už od 50. let pravidelně vydává environmentální zprávu. Od roku 2007 se věnuje i využití recyklátů v obalech a v roce 2010 si poprvé stanovila své cíle udržitelnosti.

Společnost a její značky se zároveň kromě podnikání snaží řešit i sociální problémy, podporovat místní komunity, zlepšovat vzdělávání a v neposlední řadě podporovat udržitelnou spotřebu. Značka Pampers například zdarma dodává plenky pro předčasně narozené děti do českých porodnic. Procter & Gamble také dlouhodobě spolupracuje s Českým červeným křížem. Pomohl vybavit azylové domy pro matky s dětmi, kterým věnoval i své produkty jako Ariel nebo Jar.

„Součástí naší filozofie je začlenit udržitelnost do všech fází životního cyklu produktu bez ohrožení jeho kvality a výkonu. Díky vědě a inovacím pomáhají naše značky jako Jar a Ariel snižovat spotřebu vody a energie v domácnostech. Továrna Rakona funguje bez odpadu vyhazovaného na skládky. Využívá také zelenou energii ke snížení emisí uhlíku,“ vysvětluje Lukáš Hora přístup k udržitelnému životnímu prostředí.

Součást komunity

„Ve společnosti Procter & Gamble se všichni považujeme za součást komunity, ve které žijeme a pracujeme. Když říkáme, že chceme zlepšit životy lidí, myslíme to vážně. Jsem hrdý nejen na naše obchodní úspěchy, ale také na naše programy společenské odpovědnosti a ekologické osvěty, které jsme spustili ve spolupráci s českými organizacemi,” dodává Lukáš Hora.

Společnost již léta podporuje činnost České federace potravinových bank, přes kterou darovala stovky milionů ve formě výrobků a peněžních darů. Jako jedna z prvních firem pomáhala v době pandemie Covid-19 a ukrajinské válečné uprchlické krize. Každoročně také v rámci akce Vánoční strom přání zaměstnanci firmy zlepšují Vánoce dětem v dětských domovech. Celkem už pomohli vyplnit přání více než tísícovce dětí.

Procter & Gamble byla jednou z prvních společností, která po změně režimu nabídla svým zaměstnancům vlastnictví akcií prostřednictvím akcionářského programu. Ten stále úspěšně funguje. Svým zaměstnancům, novopečeným otcům, také nabízí možnost využít v rámci programu Share The Care osm týdnů otcovské dovolené. Podporuje tak rovnost žen a mužů nejen v zaměstnání, ale i v péči o rodinu.

Akvizice společnosti Merck

Díky akvizici společnosti Merck v roce 2018 je nyní divize péče o osobní zdraví v České republice zastoupena celosvětově uznávanými, volně prodejnými produkty, jako jsou Nasivin, Cebion, Wick Vaporub, Femibion, D-Vion, Vigantol, Angimed a Flexagil.

Společnost Procter & Gamble existuje už 185 let, na americké burze je mezi top 10 firmami. Na českém trhu nabízí značky jako Ariel, Lenor, Pampers, Always, Braun, Gillette nebo Pantene.

Související články:

Rossmann rozšiřuje a modernizuje síť svých prodejen Zboží&Prodej 9/2022: V eko drogerii se prosazují nové technologie a inovace HenkelRoman Kýr řídí novou divizi společnosti Henkel

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required