
Skupina Mall Group má nového generálního ředitele. Jean Charretteur pomůže firmě při integraci se skupinou Allegro i s dalším rozvojem.
Jean Charretteur do vedení Mall Group přichází s početnými zahraničními zkušenostmi z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost především aktivity spojené s integrací do mezinárodní e-commerce skupiny Allegro.
V nové roli zastřeší aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Bude se také podílet na vedení e-shopu s elektronikou a počítači CZC.cz, když přebere část kompetencí od Jitky Dvořákové, která odchází z postu generální ředitelky internetového obchodu. Tu Allegro převzalo.
Jean Charretteur se postavil do čela Mall Group po tříletém působení ve společnosti Uno Hypermarché v Alžírsku. Zastával tam pozici generálního ředitele. Několik předešlých let působil jako generální ředitel společnosti Toys R Us, která prodává hračky. Řídil francouzskou, španělskou i portugalskou pobočku.
Pět let předtím zastával funkci obchodního ředitele pro nepotravinářské zboží ve společnosti Metro AG. V manažerských pozicích působil také v britské společnosti Dixons či obchodním řetězci Carrefour. Jean Charretteur má za sebou rovněž přímou zkušenost z českého trhu. Více než tři roky totiž sídlil v Praze v rámci manažerské pozice pro společnost Tesco. Na starost měl rozvoj firmy v Česku a na Slovensku.
Prohlubování integrace s Allegrem
Manažer se bude v Mall Group aktivně podílet především na prohlubující se integraci se skupinou Allegro. Vstup na český trh je pro ni významným krokem v plánu mezinárodní expanze. Nákupní platforma Allegro je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě. Zároveň zastává pozici aktuálně nejziskovějšího on-line tržiště. Spojení s Mall Group tak přináší českým obchodníkům příležitost oslovit miliony zákazníků napříč Evropou. Českým nakupujícím na druhé straně umožňuje přístup k milionům nabídek za výhodné ceny.
„Provázet Mall Group takto převratným integračním procesem je úžasná výzva. Od začátku sdílíme stejnou vizi i priority, v jejichž čele stojí spokojený a vracející se zákazník. Naším cílem je nyní maximálně efektivně propojit to nejlepší z obou světů. Tedy širokou a cenově výhodnou nabídku Allegra se silnou zákaznickou bází, expertními znalostmi a především dlouhodobými zkušenostmi s prodejem zboží z vlastních skladů na straně Mallu a CZC. Jsme přesvědčeni, že tento souběh sil bezpochyby změní uspořádání e-commerce trhu ve střední a východní Evropě,“ říká Jean Charretteur.
Zákaznicky orientovaná společnost
Nový generální ředitel má vzhledem ke svému dřívějšímu působení v oblasti obchodu dlouholeté zkušenosti s řízením zákaznicky orientované společnosti. Právě na nich bude stavět při tvorbě budoucí strategie Mall Group. Zároveň se bude dál podílet na rozvoji klíčových kompetencí skupiny. Mezi ně patří především provoz vlastních distribučních center a prodej zboží od vlastních dodavatelů.
„Allegro přináší do Česka bohaté znalosti a zkušenosti s budováním úspěšného modelu marketplace. CZC ho na druhé straně skvěle doplňuje o expertízu z prodeje ve specifické oblasti spotřební elektroniky. Ta je pro české zákazníky segmentem, ve kterém rádi vkládají důvěru do dlouhodobě zavedené a fungující značky. Právě tu pro ně CZC stabilně představuje, na čemž chceme společně s odbornými týmy z Allegra dále stavět,“ komentuje Jean Charretteur.
CZC v další etapě svého vývoje
Dvojka na trhu s elektronikou, společnost CZC po 25 letech od založení vstupuje do další etapy. Ze společnosti po deseti letech odchází generální ředitelka Jitka Dvořáková. Ta se rozhodla své aktivní působení v jednom z nejvýznamnějších českých e-shopů s elektronikou ukončit. CZC se v nové etapě chce i nadále profilovat jako nejlepší český expert na IT a elektroniku a dále rozvíjet svou osobitou komunikaci, díky které se značka stala pro zákazníky velmi oblíbenou.
Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010. Do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013. Přinesla si přitom bohaté manažerské zkušenosti z dlouholetého působení ve vrcholovém managementu společností Panasonic a Philips. V letech 2019 až 2021 měla na starost také aktivity Mallu ve Slovinsku a v Chorvatsku. Pod jejím vedením se CZC úspěšně přehouplo do zisku a dařilo se mu i v náročném období pandemie.

Jitka Dvořáková.
Opravdový lídrem
„Bylo to skvělých deset let plných radosti z kreativní práce v ohromně motivovaném kolektivu, s řadou inspirativních lidí i talentů, se kterými bylo potěšení pracovat. A i díky tvrdé práci všech můžu nyní předat dál byznys, který se dokázal zlepšovat i v nelehkých časech a který vstoupil do první ligy české e-commerce a stal se zaslouženě love brandem,“ uvádí Jitka Dvořáková.
„Je až neuvěřitelné, kam Jitka Dvořáková zvládla CZC během svého působení posunout. Byla skvělým lídrem a dokázala lidi kolem sebe vždy naprosto nadchnout pro věc. I díky tomu se jí podařilo z CZC vybudovat jednu z nejvýraznějších značek v české e-commerce. Jitce Dvořákové moc děkujeme za obrovský kus práce a přejeme mnoho štěstí, ať už se vydá jakýmkoliv směrem,“ dodává Jean Charreteur, generální ředitel Mall Group.
V rámci vedení společnosti CZC pak plánuje Jean Charretteur hlouběji propojovat její expertní týmy se zahraničními protějšky skupiny Allegro. Pod záštitou největšího středoevropského on-line tržiště plánuje CZC své postavení na českém trhu nadále posilovat.