
Podíl privátních značek na celkovém prodeji v posledních měsících vzrostl v řetězci Penny Market na více než čtyřicet procent. V současné době diskont nabízí celkem 40 privátních značek se stovkami produktů.
Privátní značky jsou v současnosti kvůli vysoké inflaci na vzestupu, nabízejí totiž přijatelné ceny. Diskont Penny však s nabídkou vlastních značek přišel už před 25 lety. „Tehdy se jednalo o mléčné produkty Boni a pivo Staročech. Od té doby se rodina našich značek značně rozrostla. Loni jsme představili například slané produkty Solty, cukrovinky Enjoy, mražené produkty Mrazivá čerstvost a další. Také pro letošní rok připravujeme novinky. Bude to na trhu unikátní značková řada vín nebo prémiové destiláty a další,“ popisuje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny.
První novinkou pro rok 2023 je nová řada českých a moravských vín od domácích producentů Vinum regum. „Vína do této privátní značky jsme pečlivě vybírali od několika moravských vinařů. Ostatně, název v češtině znamená Víno králů. Věříme, že nabídka deseti druhů vína od bílého přes růžové až po červené zákazníky osloví a značka se stane stejně oblíbenou jako všechny naše značky,“ říká Vít Vojtěch.
V nabídce vín značky Vinum Regum za 90 korun jsou odrůdy jako Frankovka, Zweigeltrebe, Muškát moravský, Ryzlink vlašský, Chardonnay nebo Veltlínské zelené. Zákazníci se mohou těšit i na prémiovou řadu za 130 korun. Ta nabídne odrůdy jako Tramín červený, Pálava, Rulandské šedé nebo Rulandské modré. V první polovině roku se pak do obchodů dostanou destiláty z Královské palírny v podobě karibského rumu, ginu nebo whisky.
Minulý rok pět nových značek
V roce 2022 Penny uvedlo na trh hned pět nových značek. Mezi nejoblíbenější se bezprostředně po svém uvedení zařadila značka cukrovinek Enjoy stejně jako slané produkty Solty nebo džusy Vitálka. „Velmi dobrou odezvu od zákazníků máme i na řadu koření a ochucovadel Gustito nebo mražené produkty Mrazivá čerstvost. Postupně naše značky rozšiřujeme tak, abychom lidem nabízeli produkty napříč naší nabídkou. Proto máme mimo jiné i vlastní řady drogistického zboží nebo produktů pro domácí miláčky,“ dodává Vít Vojtěch.
Značky, které zákazníci koupí výhradně v některé z více než 400 prodejen Penny, pravidelně získávají ocenění v nezávislých testech nebo v hodnocení spotřebitelů. Ve velkých testech nezávislého sdružení dTest uspěly v posledních dvou letech nejen droždí a toastový chléb Karlova koruna, ale i bílý jogurt a tvarohy Boni.
„V případě vlastních značek jsme u jejich přípravy od samotného začátku. Připravujeme je ve spolupráci s našimi dodavateli a i po jejich uvedení na trh je neustále porovnáváme s konkurencí a podobnými produkty na trhu tak, abychom našim zákazníkům nabízeli vždy tu nejvyšší kvalitu za nejvýhodnější cenu. Při jejich vývoji nám pomáhají hodnocením kvality a chuti konkrétních produktů také naši zaměstnanci. Výsledky nezávislých testů tak jsou oceněním nejen naší, ale i jejich práce, a my díky tomu víme, že naši zákazníci skutečně dostávají tu nejvyšší kvalitu,“ popisuje Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality Penny.
Řada ocenění pro privátní značky
Privátní značky Penny sklízí ocenění také v řadě dalších soutěžích. Například v rámci spotřebitelského programu Volba spotřebitelů získaly v posledních letech ocenění desítky produktů značek Karlova koruna, Boni, Naturalia, Řezníkův talíř, Na gril nebo Crip Crop. Pro zákazníky Penny připravované produkty pravidelně rovněž dostávají ocenění Česká chuťovka. Tento titul, který udělují za podpory Ministerstva zdravotnictví ČR, Senátu ČR a ve spolupráci s Vysokou školou chemicko-technologickou porotci na základě chuti, vzhledu a konzistence výrobků, získaly v posledních letech desítky produktů. Jen v roce 2022 to bylo celkem 34 výrobků Penny.
Společnost Penny Market je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce Rewe, který je jednou
z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil v roce 1997 a zaměřil se zejména na rozvoj prodejní sítě v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 400 prodejen, tedy nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 6 000 zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program Penny karta.