
Martina Šímová, předsedkyně představenstva České a slovenské asociace pro speciální potraviny, obhájila svoji pozici v evropské asociaci výrobců doplňků stravy Food Supplements Europe (FSE). Předsedkyní jejího představenstva se stala na příští dva roky.
Manažerka na této pozici jako první Češka působí již od června 2021. „Velmi mě těší, že jsem byla znovu zvolena jako předsedkyně FSE. Je to pro mě signál, že mé působení v organizaci je přínosné. Zároveň mě to ale zavazuje, abych tuto důvěru nezklamala. Ráda bych pokračovala v dosavadním směřování organizace. Budu se snažit nadále rozšiřovat povědomí o FSE jako o sdružení renomovaných výrobců doplňků stravy,“ uvádí Martina Šímová.
Martina Šímová se v rámci svých studií na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze zabývala molekulární biologií a genetikou. Po ukončení vysoké školy pracovala na různých pozicích ve farmaceutických firmách. Od roku 2008 pracuje ve společnosti Walmark. Působí zde jako ředitelka regulatory affairs. V roce 2008 také aktivně spolupracovala s ministerstvem zdravotnictví na přípravě českého seznamu generických zdravotních tvrzení.
Práce na mezinárodní úrovni
Svůj profesní život z velké části věnovala a stále věnuje práci v národních a evropských asociacích výrobců doplňků stravy. Od vstupu České republiky do Evropské unie v roce 2004 se Martina Šímová podílela také na propagaci čerstvě vytvořeného modelu ERNA (nyní FSE), jehož misí je stanovení maximálních a minimálních hladin vitaminů a minerálů v doplňcích stravy. Mimo to také organizovala semináře na toto téma pro národní úřady zemí střední a východní Evropy.
Česká a slovenská asociace pro speciální potraviny je zájmové sdružení právnických osob založené v roce 2000. Asociace reprezentuje společné zájmy svých členů – výrobců a distributorů doplňků stravy, a to jak na národní, tak i na mezinárodní úrovni. Jejím hlavním cílem je aktivně se podílet na utváření přiměřeného a vyváženého legislativního rámce pro produkty podporující zdraví. Zároveň se všichni členové asociace zavazují dodržovat vlastní etický kodex pro prodej a marketing, který jde nad rámec platné legislativy v ČR a SR.