logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

Albert a Procter & Gamble podporují rodiče i studenty

17. května 2023
Zprávy 0
177
Albert a Procter & Gamble podporují rodiče i studenty

Při příležitosti měsíce diverzity spustila společnost Albert Česká republika portál pro podporu rodičů. Společnost Procter & Gamble také pokračuje v aktivitách, které zlepšují postavení zaměstnanců. Kromě inkluzivního prostředí a rovných příležitostí nabízí výhody pro ženy po mateřské dovolené nebo novopečené otce. 

Komunikaci s rodiči na mateřské či rodičovské dovolené chce řetězec Albert ještě zintenzivnit. Cílem je zůstat s nimi co nejvíce v kontaktu, vtahovat je do dění ve firmě. A v případě zájmu o práci jim nabídnout možnost postupného a flexibilního zapojení. Pokud to pozice umožňuje, tak i práci z domova.

Přečtěte si také
Aplikace Můj Albert hlásí milion stažení

Ve spolupráci se společností Marter proto Albert spouští program mentoringu a rozvojových aktivit, který nabízí pestrou škálu vzdělávacích kurzů, školení a také aktuální informace o dění ve společnosti. Pomůže tak rodičům zůstat s Albertem i nadále v kontaktu a usnadní jim návrat do pracovního života.

„Pro rodiče jsme vytvořili tři pilíře, o které se při návratu do práce mohou opřít. Jedná se o vzdělávací kurzy Marter akademie, webovou komunikační aplikaci a mentoring Rodičovská není brzda,” popisuje Andrea Bohačíková, CEO společnosti Marter. Výhodou vzdělávacího programu je individuální tempo. Zaměstnanci mohou jednotlivými kurzy a lekcemi postupovat podle vlastních potřeb. „Díky webové aplikaci mají možnost více se napojit na pracovní zázemí, kam ve firmě míří. Program jsme sestavili v úzké spolupráci se zkušeným HR oddělením Alberta,” doplňuje.

Přečtěte si také
Otevřela se první zcela nová prodejna Albert v tomto roce

Kromě spuštění portálu už Albert v tomto měsíci zorganizoval po své zaměstnance panelovou diskusi na téma Úspěšné ženy v byznysu aneb rodičovská není brzda. Uskuteční se i webináře o mezigeneračním porozumění a nevědomých předsudcích. Květnový program měsíce diverzity pak vyvrcholí dnem otevřených dveří pro všechny zaměstnance a jejich blízké.

Mladého zaměstnance Albert přeřadí do mladého kolektivu

„V Albertu podporujeme inkluzivní přístup. Máme rozmanitou strukturu týmů, protože víme, že diverzita mimo jiné podporuje také dobrý výkon, spolupráci a dobrou náladu v týmu,“ popisuje Ctirad Nedbálek, personální ředitel společnosti Albert.

„S diverzitou musíme umět pracovat a přirozeně vytvářet prostředí, kde se jí daří. Je to proces, kterému se poslední roky intenzivně věnujeme. Organizujeme různé tréninky nebo školení pro manažery či vhodně doplňujeme týmy v prodejnách. Například tak, aby se mladý člen týmu malé prodejny necítil nesvůj v kolektivu, který je například starší než 45 let. Snažíme se mu pak nabídnou pozici v jiné prodejně, kde jsou i jeho vrstevníci a kde se bude cítit lépe,“ vysvětluje Ctirad Nedbálek.

Prodloužená rodičovská dovolená

Společnost Procter & Gamble také pokračuje v podpoře svých zaměstnanců. Kromě inkluzivního prostředí a rovných příležitostí podporuje i maminky po mateřské dovolené nebo novopečené tatínky. Ženy, kterých působí v české pobočce 54 % a v rakovnické továrně P&G Rakona 25 %, mohou skloubit kariéru a péči o rodinu díky zkráceným úvazkům nebo čtyřdennímu pracovnímu týdnu.

Novopečení otcové nebo ženy ze stejnopohlavních párů zase mohou čerpat prodlouženou až osmitýdenní rodičovskou dovolenou. O oblibě těchto benefitů hovoří i to, že příležitosti zkráceného úvazku i prodloužené rodičovské dovolené využilo zatím sto procent všech zaměstnanců, kteří měli na tento benefit nárok.

Osobní a pracovní život v rovnováze

Mnoho firem se v dnešní době snaží přicházet se zajímavými benefity, které by jejich zaměstnancům pomohly lépe vybalancovat osobní a rodinný život. Řeč je například o oblíbeném formátu práce z domova neboli home office, prodloužené dovolené anebo zkráceném pracovním týdnu. Příkladem je i Procter & Gamble, jejíž zaměstnanci mohou čerpat pestrou nabídku různých benefitů.

Podle dat Eurostatu pracovalo ve třetím čtvrtletí roku 2022 jen 6,2 % českých zaměstnanců na zkrácený úvazek. Flexibilní úvazek je přitom důležitý nejen pro studenty, kteří často potřebují skloubit požadavky vysokých škol s praxí. Význam má i pro ženy, které se do zaměstnání vrací po dětech. Nedostatek zkrácených úvazků v Česku je přitom pro řadu žen důvodem, který jim brání v kariérním růstu.

Procter & Gamble se proto snaží podpořit ženy v kariéře tím, že jim nabízí řadu možností, jak efektivně skloubit rodinný a pracovní život. Zaměstnankyním, které se do práce vrátily po mateřské dovolené, nabízí zkrácené pracovní úvazky nebo čtyřdenní pracovní týden. Obě varianty jsou velice oblíbené. Zaměstnankyně, které na ně mají nárok, je využívají ve sto procentech případů.

Yvette Krubl, manažerka korporátní komunikace společnosti Procter & Gamble, k benefitům dodává: „Naše benefity se vždy snažíme koncipovat tak, aby přinášely našim zaměstnancům co největší užitek, a to nejenom z pracovního, ale i osobního hlediska. Snažíme se budovat inkluzivní firemní kulturu. Všichni zaměstnanci v ní mají stejné příležitosti k růstu bez ohledu na jejich věk, pohlaví nebo to, zda jsou či nejsou rodiče.“

Podpora studentů a mladých talentů

Zkrácené úvazky jsou důležité i pro nováčky a studenty, kteří se snaží skloubit pracovní zkušenosti se studiem na vysoké škole. Společnost Procter & Gamble proto nabízí zkrácenou pracovní dobu i jim. Mohou tak hladce sladit nároky univerzit se svými pracovními závazky. Studenti magisterského studia pak zpravidla postupně svou pracovní dobu navyšují, a to až do úrovně plného úvazku.

„V naší společnosti přistupujeme ke každému zaměstnanci jako k individualitě. Snažíme se rozvíjet jejich talent a tvrdé i měkké dovednosti. Našim zaměstnancům poskytujeme nejen rovné příležitosti a inkluzivní prostředí, ve kterém se mohou svobodně rozvíjet, ale i mnohá školení a příležitosti k růstu. Zaměstnáváme také velký podíl mladých lidí, kteří u nás se svou kariérou teprve začínají. Snažíme se jim proto poskytnout kvalitní individuální školení. Ukazujeme jim, jakým směrem se může jejich kariéra ubírat,“ doplňuje Yvette Krubl.

Díky podpoře mladých talentů a rovnému přístupu k ženám se může česká pobočka společnosti Procter & Gamble pochlubit úspěchy světových rozměrů. V organizaci pracuje mnoho významných manažerek, které se podílí na řadě velkých projektů v mnoha oblastech. Jednou z nich je i Klára Nováková, která působí v rakovnické továrně Rakona. Ta obdržela prestižní ocenění Women Make Awards v kategorii Emerging Leaders, které se uděluje mladým ženám, jež jsou budoucností daného odvětví a prokázaly výjimečné úspěchy hned na začátku své kariéry.

 

 

Související články:

Aplikace Můj Albert hlásí milion stažení Otevřela se první zcela nová prodejna Albert v tomto roce Albert banányAlbert ČR dává neprodaným banánům druhou šanci Albert, bezobalová stěna, OC Galerie ButoviceProdejna Albert v obchodním centru Galerie Butovice má pro zákazníky bezobalovou stěnu

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required