logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Kaufland zavádí digitální účtenku, Globus ji zdokonaluje biometrickým zabezpečením

30. května 2023
Zprávy 0
1213
Kaufland zavádí digitální účtenku, Globus ji zdokonaluje biometrickým zabezpečením

Maloobchodní řetězec Kaufland udělal další krok k pohodlnějšímu a udržitelnějšímu nakupování. Spolu s novou verzí své věrnostní mobilní aplikace Kaufland nabízí zákazníkům, kteří používají digitální Kaufland Card, možnost zvolit si při placení výhradně digitální účtenku. Pro řetězec Globus je digitální účtenka realitou již půl roku. Mobilní aplikace má teď nové biometrické zabezpečení.

Od listopadu loňského roku mají zákazníci programu Globus Bonus možnost si nenechávat tisknout účtenku, protože ji uchová mobilní aplikace. Virtuální účtenky si takto nastavilo ve svých aplikacích na 38 tisíc zákazníků. Za půl roku Globus celkově nevytiskl 678 tisíc papírových účtenek.

„Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Takto mají zákazníci své účtenky mobilní aplikaci vždy po ruce. Je to velmi praktické,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Poznamenala, že další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu.

Pro mnohé nakupující je elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. Obchody totiž mají povinnost dát každému nakupujícímu stvrzenku, pokud o ni požádá. Velká většina obchodů ale zákazníkům účtenku vytiskne ke každému nákupu automaticky kvůli případné reklamaci.

Bezpečí biometrie

Aplikaci Můj Globus zákazníci používají k prohlížení nabídky zboží v hypermarketech Globus, sestavování rodinných nákupů, uplatňování slevových kuponů a nakupování pomocí skeneru přímo v obchodě. Tomu všemu podle týmu vývojářů přísluší i silné zabezpečení. Každá aplikace i program se může totiž ocitnout pod palbou hackerů. Nastavování nových silných hesel s velkými i malými písmeny, čísly a dostatečnou délkou je přitom krajně nekomfortní.

„Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej podle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany. Zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplňuje Aneta Turnovská. Nově si uživatelé mohou měnit heslo přímo v aplikaci v sekci Editace osobních údajů. Tam mimo jiné najdou i tlačítko pro samotné zapnutí.

Kaufland ušetří tuny papíru

Maloobchodní řetězec Kaufland udělal další krok směrem k pohodlnějšímu a udržitelnějšímu nakupování. Spolu s novou verzí své věrnostní mobilní aplikace Kaufland nabízí nově všem zákazníkům, kteří používají digitální Kaufland Card, možnost zvolit si při placení výhradně digitální účtenku. Tisk papírové účtenky lze jednoduše vypnout v aplikaci, kde se zároveň v sekci Moje nákupy všechny digitální účtenky ukládají.

„V prodejnách Kaufland se ročně spotřebuje 486 tisíc rolí účtenek. Pokud by na digitální účtenku přešel každý náš zákazník, ušetří se ročně zhruba 154 tun papíru,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí řetězce. Zákazníci si navíc budou moci kdykoli zobrazit přehlednou historii nákupů. Nemusejí tak myslet ani na uchovávání papírových účtenek. Aplikace bude doklady archivovat automaticky v digitální podobě po dobu tří let.

Digitální účtenka v aplikaci Kaufland je plnohodnotným ekvivalentem papírových dokladů. Zároveň ji lze jednoduše sdílet či ukládat ve formátu PDF. A to například pro potřeby vedení účetnictví. „Všechny pokladní doklady se přehledně ukládají v aplikaci a tisk papírové účtenky je možné úplně vypnout pomocí posuvného tlačítka Chci jen digitální účtenku,“ popisuje Renata Maierl.

Kaufland digitální účtenka

Jednoduché opuštění zóny samoobslužných pokladen

Vývojáři řetězce Kaufland navíc v rámci projektu vyřešili jednoduché opouštění zóny samoobslužných pokladen. Turniket lze otevřít buď čárovým kódem přímo z digitální účtenky, nebo alternativně papírovým kódem vytištěným samoobslužnou pokladnou. To zaručuje,
že z pokladní zóny se bez problému dostanou i zákazníci, kteří nejsou při nákupu připojeni k internetu, nebo se jim zrovna vybije mobilní telefon.

Česká republika je první zemí, kde Kaufland možnost zvolit si výhradně digitální účtenku nabízí. „Aplikace Kaufland má v Česku více než 700 tisíc aktivních uživatelů měsíčně. To je jedna z nejširších základen registrovaných zákazníků. Při uvedení technologických novinek, jako je právě digitální účtenka, dává smysl, aby si je vyzkoušelo co nejvíce lidí a pak se rozšířily i na další trhy. V minulosti to platilo i pro zavádění samotné Kaufland Card. I tehdy Česko díky své silné zákaznické základně patřilo mezi první země, kde byla spuštěna,“ říká Renata Maierl.

Kromě digitální účtenky přináší nejnovější verze aplikace Kaufland Card také řadu dalších vylepšení pro ještě pohodlnější nakupování. Jde například o spuštění nového internetového tržiště Online Marketplace přímo v aplikaci či o změny ve struktuře aplikace, jež reflektují požadavky uživatelů. Do spodní lišty se přesouvají kupóny a právě Online Marketplace. Naopak funkce K-Scan, Nákupní lístek a sekce Moje nákupy získaly prominentní zobrazení ve vrchní části hlavní obrazovky.

 

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required