
Maloobchodní řetězec Kaufland udělal další krok k pohodlnějšímu a udržitelnějšímu nakupování. Spolu s novou verzí své věrnostní mobilní aplikace Kaufland nabízí zákazníkům, kteří používají digitální Kaufland Card, možnost zvolit si při placení výhradně digitální účtenku. Pro řetězec Globus je digitální účtenka realitou již půl roku. Mobilní aplikace má teď nové biometrické zabezpečení.
Od listopadu loňského roku mají zákazníci programu Globus Bonus možnost si nenechávat tisknout účtenku, protože ji uchová mobilní aplikace. Virtuální účtenky si takto nastavilo ve svých aplikacích na 38 tisíc zákazníků. Za půl roku Globus celkově nevytiskl 678 tisíc papírových účtenek.
„Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Takto mají zákazníci své účtenky mobilní aplikaci vždy po ruce. Je to velmi praktické,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Poznamenala, že další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu.
Pro mnohé nakupující je elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. Obchody totiž mají povinnost dát každému nakupujícímu stvrzenku, pokud o ni požádá. Velká většina obchodů ale zákazníkům účtenku vytiskne ke každému nákupu automaticky kvůli případné reklamaci.
Bezpečí biometrie
Aplikaci Můj Globus zákazníci používají k prohlížení nabídky zboží v hypermarketech Globus, sestavování rodinných nákupů, uplatňování slevových kuponů a nakupování pomocí skeneru přímo v obchodě. Tomu všemu podle týmu vývojářů přísluší i silné zabezpečení. Každá aplikace i program se může totiž ocitnout pod palbou hackerů. Nastavování nových silných hesel s velkými i malými písmeny, čísly a dostatečnou délkou je přitom krajně nekomfortní.
„Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej podle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany. Zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplňuje Aneta Turnovská. Nově si uživatelé mohou měnit heslo přímo v aplikaci v sekci Editace osobních údajů. Tam mimo jiné najdou i tlačítko pro samotné zapnutí.
Kaufland ušetří tuny papíru
Maloobchodní řetězec Kaufland udělal další krok směrem k pohodlnějšímu a udržitelnějšímu nakupování. Spolu s novou verzí své věrnostní mobilní aplikace Kaufland nabízí nově všem zákazníkům, kteří používají digitální Kaufland Card, možnost zvolit si při placení výhradně digitální účtenku. Tisk papírové účtenky lze jednoduše vypnout v aplikaci, kde se zároveň v sekci Moje nákupy všechny digitální účtenky ukládají.
„V prodejnách Kaufland se ročně spotřebuje 486 tisíc rolí účtenek. Pokud by na digitální účtenku přešel každý náš zákazník, ušetří se ročně zhruba 154 tun papíru,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí řetězce. Zákazníci si navíc budou moci kdykoli zobrazit přehlednou historii nákupů. Nemusejí tak myslet ani na uchovávání papírových účtenek. Aplikace bude doklady archivovat automaticky v digitální podobě po dobu tří let.
Digitální účtenka v aplikaci Kaufland je plnohodnotným ekvivalentem papírových dokladů. Zároveň ji lze jednoduše sdílet či ukládat ve formátu PDF. A to například pro potřeby vedení účetnictví. „Všechny pokladní doklady se přehledně ukládají v aplikaci a tisk papírové účtenky je možné úplně vypnout pomocí posuvného tlačítka Chci jen digitální účtenku,“ popisuje Renata Maierl.
Jednoduché opuštění zóny samoobslužných pokladen
Vývojáři řetězce Kaufland navíc v rámci projektu vyřešili jednoduché opouštění zóny samoobslužných pokladen. Turniket lze otevřít buď čárovým kódem přímo z digitální účtenky, nebo alternativně papírovým kódem vytištěným samoobslužnou pokladnou. To zaručuje,
že z pokladní zóny se bez problému dostanou i zákazníci, kteří nejsou při nákupu připojeni k internetu, nebo se jim zrovna vybije mobilní telefon.
Česká republika je první zemí, kde Kaufland možnost zvolit si výhradně digitální účtenku nabízí. „Aplikace Kaufland má v Česku více než 700 tisíc aktivních uživatelů měsíčně. To je jedna z nejširších základen registrovaných zákazníků. Při uvedení technologických novinek, jako je právě digitální účtenka, dává smysl, aby si je vyzkoušelo co nejvíce lidí a pak se rozšířily i na další trhy. V minulosti to platilo i pro zavádění samotné Kaufland Card. I tehdy Česko díky své silné zákaznické základně patřilo mezi první země, kde byla spuštěna,“ říká Renata Maierl.
Kromě digitální účtenky přináší nejnovější verze aplikace Kaufland Card také řadu dalších vylepšení pro ještě pohodlnější nakupování. Jde například o spuštění nového internetového tržiště Online Marketplace přímo v aplikaci či o změny ve struktuře aplikace, jež reflektují požadavky uživatelů. Do spodní lišty se přesouvají kupóny a právě Online Marketplace. Naopak funkce K-Scan, Nákupní lístek a sekce Moje nákupy získaly prominentní zobrazení ve vrchní části hlavní obrazovky.