logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Prezidentem Hospodářské komory je Zdeňek Zajíček

1. června 2023
Zprávy 0
351
Prezidentem Hospodářské komory je Zdeňek Zajíček

Hospodářská komora České republiky si do svého čela zvolila na tři roky Zdeňka Zajíčka. Dosud působil jako viceprezident komory. Dosavadní prezident Vladimír Dlouhý se rozhodl už nekandidovat.

Podnikatelé zvolili Zdeňka Zajíčka na svém celostátním sněmu 190 hlasy. Jeho protikandidát Martin Pecina získa 64 hlasů. „Je pro mě velkou ctí a závazkem vést Hospodářskou komoru v období, kdy budou muset v České republice padnout klíčová rozhodnutí o strategických investicích v oblasti energetiky, dopravní a technické infrastruktury, v oblasti školství a vzdělávání. Na tato rozhodnutí opravdu není mnoho času, pokud chceme zachovat naše hospodářství a podnikání konkurenceschopné. Je na to třeba najít širokou shodu nejen mezi podnikatelskými a zaměstnavatelskými organizacemi, ale také s odbory a s politickou reprezentací. To je prvořadý úkol nového týmu ve vedení Hospodářské komory, která je připravena takové Vize, Strategie a Partnerství spoluvytvářet a realizovat,“ uvádí Zdeněk Zajíček.

Přečtěte si také
Vladimír Dlouhý se stal prvním Čechem v čele Eurochambres
Vladimír Dlouhý

„Jsme také připraveni se ujmout společně s dalšími podnikatelskými organizacemi provozování Portálu podnikatele, který by se měl stát univerzální digitální branou pro komunikaci se státem pro vyřízení jejich podnikatelských záležitostí. To by mohl být další dobrý příklad efektivní a vzájemně prospěšné spolupráce mezi státem a soukromým sektorem. Bez takové spolupráce se naše ekonomika, naše hospodářství, naše Česká republika neobejde,“ dodává.

Zdeněk Zajíček absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy. Je průkopníkem e-governmentu a jednou z klíčových postav digitalizace. Autorsky, legislativně a realizačně se podílel na projektech Czech Point, Datové schránky, Základní registry, Státní pokladna, Bankovní identita, Digitalizace stavebního řízení, Digitální technické mapy nebo Zákon o právu na digitální služby.

Pracoval jako náměstek na ministerstvech financí, spravedlnosti a vnitra. Je poradcem premiéra Petra Fialy pro digitalizaci a digitální transformaci a také poradcem ministra dopravy Martina Kupky pro stejnou oblast.

Prezidium doplní pětice viceprezidentů

Vedle současných viceprezidentů Radka Jakubského, Romana Pommera, Tomáše Prouzy a Michala Štefla do prezidia nově kandidují předsedkyně představenstva České asociace úklidu a čištění Irena Bartoňová Pálková, předseda komorové Sekce hospodářské politiky Filip Dvořák a prezidentka České komory fitness Jana Havrdová. Sněm odsouhlasil také rozšíření prezidia. Pokud návrh podnikatelů schválí vláda ČR, šestý člen prezidia se do orgánu dostane dodatečně.

Sněm je nejvyšším orgánem Hospodářské komory, schází se jednou za rok. Každý delegát má jeden hlas, všechny hlasy jsou si rovny. Kandidát musí získat nadpoloviční počet platných hlasů. Volba viceprezidentů proběhne po volbě prezidenta. Volby můžou být vícekolové.

Do všech orgánů Hospodářské komory může být zvolen kterýkoli člen Hospodářské komory – člen představenstva nebo jednatel firmy i osoba samostatně výdělečně činná. Kandidáti na prezidenta, viceprezidenty, členy představenstva, dozorčí rady a smírčí komise jsou podnikateli doporučováni v primárkách, které před sněmem organizují profesní asociace. Jedná se o letitou tradici, která ale není oficiálně ukotvena komorovými předpisy. V regionální části doporučují kandidáty krajské hospodářské komory.

Členství v komoře je dobrovolné

Hospodářská komora je podnikatelskou samosprávou, podnikatelé si ji řídí sami. Sdružuje živnostníky, malé, střední i pro tuzemskou ekonomiku strategicky důležité velké podniky a 123 oborových asociací, svazů a řemeslných cechů. Působí v 73 městech a ve spolupráci s partnery provozuje také čtyři asistenční kanceláře v zahraničí (v Srbsku, Kazachstánu, Moldavsku a Mongolsku). Je součástí evropské i celosvětové sítě obchodních a průmyslových komor, spolupracuje s komorami ve 120 zemích.

Provozuje také Czech Pointy, kde si podnikatelé vyřizují výpisy i z neveřejných registrů. Zajišťuje registraci do mýtného systému i důležité obchodní dokumenty. Je jednotným centrálním místem pro sběr, kontrolu a zařazování žádostí zaměstnavatelů o pracovníky ze zahraničí, čímž zaměstnavatelům pomáhá řešit nedostatek kvalifikovaných pracovníků.

Hospodářská komora nabízí na rozdíl od některých okolních zemí dobrovolné členství. Členství umožňuje podnikům připomínkovat zákony i další normy a úřady mají povinnost se jejich podněty zabývat. Podnikatelé tak sami ovlivňují podnikatelské prostředí, ve kterém působí.

Při Hospodářské komoře působí také Rozhodčí soud, který rozhoduje ve vnitrostátních majetkových sporech i mezinárodních arbitrážích.

Související články:

Vladimír DlouhýVladimír Dlouhý se stal prvním Čechem v čele Eurochambres

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required