logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Nejlepším prodejcem českých jablek, cibule i brambor je Kaufland

2. června 2023
Zprávy 0
350
Nejlepším prodejcem českých jablek, cibule i brambor je Kaufland

Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland. Ocenění udělované Ministerstvem zemědělství ČR získal ve všech třech kategoriích na základě prodejů jednotlivých komodit. Navázal tak na svoje úspěchy z předchozích ročníků soutěže, kdy patřil mezi nejlepší prodejce českého chřestu.

Ministerstvo zemědělství oceňuje nejlepší obchodníky českého ovoce a zeleniny od roku 2021. V prvních dvou ročnících vyhlašovalo pouze kategorii chřestu, kde se Kaufland umístil jednou na prvním a jednou na druhém místě. Letos přibyly kategorie jablek, cibule a brambor. „Naším cílem je motivovat obchodníky k prodeji ovoce i zeleniny z domácí produkce a vyzdvihnout ty, kteří čerstvost a kvalitu z českých polí či sadů pomáhají dostat k zákazníkům,“ říká Zdeněk Nekula, ministr zemědělství.

Přečtěte si také
Řetězce Kaufland a Tesco bodovaly v Národních cenách ČR, dm drogerie markt je absolutním vítězem

„České producenty ovoce a zeleniny podporujeme dlouhodobě. Vycházíme jim vstříc nejen nabídkou takzvaných pěstebních kontraktů, jež garantují odběr produkce. Hledáme ale i další způsoby, jak ještě víc přiblížit tuzemské plodiny zákazníkům. Jde například o nové formy prodeje či inovace, jež umožňují dostat čerstvou sklizeň z polí a sadů do prodejen v co nejkratším čase,“ uvádí tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl.

Kaulfand

Přečtěte si také
Data o udržitelnosti zveřejnilo jen sedm z 22 oslovených obchodních řetězců

Spolupráce trvající desítky let

Maximální podpora tuzemských dodavatelů je trvalou součástí firemní strategie Kauflandu. Sřadou zemědělců řetězec spolupracuje již desítky let. Co se týče cibule a brambor, odebírá produkci především z Polabí, Vysočiny, ale i jižní Moravy. Mezi největší dodavatele patří Gira Fruit, Družstvo Bramko, CF Trading, Odbytové družstvo Litozel či Jihomoravská zelenina, družstvo.

V případě jablek je největším dodavatelem společnost Bohemia Apple ze středočeské obce Tuchoraz. „S Kauflandem spolupracujeme přes 20 let. Českým dodavatelům je hodně otevřený. Platí u něj princip, že kdo má kvalitní produkty, tak dodává. Neexistuje tam nějaký kamarádšoft či zákulisní pravidla,“ popisuje majitel společnosti Robert Vyšata.

Dalšími velkými dodavateli jablek pro Kaufland jsou Odbytové družstvo ovoce Český ráj, CZ Fruit, odbytové družstvo a nebo Blanická. Spolupráce je natolik intenzivní, že v této sezoně mají česká jablka na prodejích v řetězci Kaufland podíl již 85 %. Z Polska, jehož konkurenci čeští pěstitelé nyní čelí, naopak nepocházelo žádné.

Kaufland

Robert Vyšata z Bohemia Apple.

 

S českými zemědělci Kaufland spolupracuje i v případě plodin, jejichž nejlepší obchodníky Ministerstvo zemědělství do ocenění zatím nezahrnulo. Jedná se například o bylinky, houby, rajčata, hrušky a celou řadu dalších kvalitních komodit z tuzemských polí a sadů.

Například v případě rajčat byl letos Kaufland jediným obchodním řetězcem, kde se tuzemská produkce prodávala v dostatečném množství i v zimních měsících. Odebíral totiž 80 % produkce z Agro Kadaň. Je to jediný velký pěstitel v Česku, který i díky tomu, že pro výkon využívá odpadní teplo z nedaleké elektrárny, své skleníky nezavřel.

Dovozy slouží jen na vykrytí nedostatečné nabídky

Obchodní řetězce rozšiřují nabídku českého ovoce a zeleniny díky dlouhodobé spolupráci s českými dodavateli. Dovozy slouží jen na vykrytí nedostatečné nabídky. U tradičních plodin, jako jsou jablka, brambory či cibule, podíl české produkce v mnoha obchodech přesahuje 90 %. Obchody uzavřely řadu dohod o dlouhodobé spolupráci. Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) očekává, že spolupráci na modernizaci českého zemědělství podpoří i stát.

Z podrobných statistik o prodejích jablek, brambor a cibule v minulém roce vyplývá, že třemi největšími prodejci českých jablek jsou Kaufland, Lidl a Albert. Třemi největšími prodejci českých brambor pak zase Kaufland, Penny a Albert. A třemi největšími prodejci české cibule jsou Kaufland, Lidl a Albert. V loňském roce se v obchodech členů SOCR ČR prodalo celkem 34 132 tun českých jablek, 94 913 tun českých brambor a 21 015 tun české cibule.

Veškerá tuzemská produkce najde uplatnění v obchodech

„Jsem velmi rád, že spolupráce mezi oběma stranami funguje a v podstatě veškerá tuzemská produkce ovoce a zeleniny nachází uplatnění na pultech obchodů. Pěstitelé, kteří pravidelně investují do svého podnikání a dlouhodobě spolupracují se svými odběrateli, jsou úspěšní a poptávka po jejich produktech pravidelně roste,“ uvádí Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR. Jak dodává: „Každý z našich členů má spoustu příkladů úspěšné spolupráce s dodavateli ovoce a zeleniny, které se odvíjejí od intenzivního kontaktu s obchodním řetězcem a společné práce na plánování výsadby, zlepšování kvality produkce a atraktivní prezentace. Ze spolupráce těží především zákazníci, kteří mají v prodejnách k dispozici co nejširší výběr tuzemských produktů.“

„U všech významných prodejců českého ovoce a zeleniny platí, že tuzemská produkce tvoří více než polovinu celkových prodejů, u brambor tvoří domácí produkce dokonce přes 90 procent celkových prodejů. Významný podíl české produkce je vidět i u on-line prodejců potravin, a to včetně dodávek od menších českých zemědělců,“ připomíná Tomáš Prouza.

„Je jistě chvályhodné, že ministerstvo zemědělství vedle oceňování největších prodejců českých potravin podporuje i další aktivity obchodů, které přinášejí rozšíření nabídky tuzemského ovoce a zeleniny. Jde například o projekt společnosti Makro s názvem České pole, který si klade za cíl zvýšit poptávku po domácích bramborách, česneku a křenu v české gastronomii,“ uzavírá Tomáš Prouza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Řetězce Kaufland a Tesco bodovaly v Národních cenách ČR, dm drogerie markt je absolutním vítězem Data o udržitelnosti zveřejnilo jen sedm z 22 oslovených obchodních řetězců LidlKaufland a Lidl znovu zvyšují mzdy, vyplácejí odměny a nabízejí zaměstnancům nové benefity

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required