logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko je držitelem ocenění Lean & Green Europe Award

15. června 2023
Zprávy 0
876
Coca-Cola HBC Česko a Slovensko je držitelem ocenění Lean & Green Europe Award

Držitelem ocenění Lean & Green Europe Award v České republice se na základě nezávislého posouzení stala společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Nákladní silniční doprava je v rámci Evropy naprosto dominantní způsobem přepravy spotřebního zboží. Celý obor se přitom potýká s nedostatkem řidičů, stále rostoucími cenami paliv a energií. Průměrné vytížení přepravních kapacit se pohybuje kolem 60 %. Stále více tak nabývá na intenzitě diskuse o spolupráci v rámci dodavatelského řetězce. Snahou je zvyšovat jeho efektivitu při současném snižování dopadu na prostředí. To jsou hlavní impulzy, proč se Česko-Slovenská Iniciativa ECR zapojila do organizace nejvýznamnějšího evropského programu pro udržitelnou logistiku. Tím je Lean & Green Europe. Připravila jeho národní část.

Cílem programu Lean & Green Europe je přiblížit problematiku snižování oxidu uhličitého a skleníkových plynů v sektoru logistiky. Při zapojení do programu Lean & Green dokážou společnosti zvýšit svoji konkurenceschopnost a současně snížit uhlíkovou stopu.

Snížit emise o 20 procent

Program plní dvě základní funkce. Jedná se o společnou platformu pro sdílení zkušeností a postupů nejlepší praxe, současně poskytuje možnost spolupráce při zapojení do společných projektů. Druhá hlavní funkce je komunikace – umožňuje prezentovat aktivity v oblasti snižování oxidu uhličitého a dopadů na životní prostředí a zviditelňuje společnosti, které se do programu zapojí.

Lean & Green představuje závazek společnosti snížit minimálně o 20 % emise oxidu uhličitého z logistických aktivit během následujících pěti let. Tento závazek musí mít v rámci vlastního akčního plánu. Včetně navrhovaných opatření a způsobů měření na základě mezinárodních protokolů a standardů pro měření uhlíkové stopy.

Akční plán společností a průběžné výsledky nejméně jedenkrát ročně prochází nezávislým auditem. Na základě tohoto postupu získává společnost ocenění Lean & Green Europe Awards. Pokud po ukončení petiletého období prokáže závěrečný audit, že společnost splnila podmínky snížení produkce oxidu uhličitého o minimální objem 20 %, získává ocenění Lean & Green 1st Star.

Investice do strategických rozhodnutí

Dalším držitelem držitelem ocenění Lean & Green Europe Award v České republice se na základě nezávislého posouzení akčního plánu Vysokou školou ekonomickou a její Katedrou logistiky stala společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

„V Coca-Cola HBC věříme, že investice do strategických rozhodnutí, které přispívají k udržitelnější budoucnosti podnikání, jsou těmi nejlépe vynaloženými prostředky. Jsou zásadní pro budoucí úspěch nejen nás, ale i prostředí a komunit, ve kterých působíme. Z toho důvodu jsme se již dříve zavázali do roku 2025 snižít přímé emise oxidu uhličitého o 30 procent a do roku 2040 být CO₂ neutrální,“ říká Milan Svejkovský, manažer logistiky společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Auditovaný akční plán společnosti pracuje s přesnými daty o emisích uhlíku. Definuje realistické cíle spolu s konkrétními kroky k jejich postupné eliminaci. Lean & Green Award oceňuje kvalitu plánů. Předchází plnění stanovených cílů. Po auditu přechází Coca-Cola HBC Česko a Slovensko plynule do aktivační fáze. V ní zrealizuje jednotlivé kroky z akčního plánu. V pravidelných intervalech bude podávat zprávy o svém pokroku.

„Dnes nás nejvýznamnější ratingová organizace hodnotí jako jednu z nejudržitelnějších nápojových společností na světě. Je naprosto odpovídající, že se snažíme naše úsilí zvyšovat. Je to cíl cesty, kterou jsme zahájili před mnoha lety. Je plně v souladu s naší filozofií podporovat sociálně-ekonomický rozvoj komunit a pozitivně tak ovlivňovat i životní prostředí,“ uzavírá Milan Svejkovský.

Program dostupný v 15 zemích

Pavla Cihlářová, CEO společnosti GS1 Czech Republic, k udělení ocenění společnosti Coca-Cola HBC uvádí: „Je zřejmé, že problematika udržitelnosti a snižování CO₂ v retailu a logistice bude v nadcházejícím období čím dál tím důležitější. Z pozice GS1 Czech Republic bych ráda uvedla, že se této problematice věnujeme dlouhodobě a naším cílem je podpořit přechod na bezpapírovou logistiku se současným zefektivněním procesů nakládky a vykládky. K tomuto poskytujeme odborné zázemí pro využívání standardů GS1 v logistice. V minulosti jsme podpořili například realizaci programu Speed Docking, soutěže o nejrychlejší vykládku kamiónů. A právě rychlost a efektivitu vykládky přímo ovlivňují správné používání elektronického dodacího listu nebo správné označování dodávek prostřednictvím paletových etiket s SSCC kódy. A čím dál důležitější je rovněž kvalita kmenových dat, kde podporujeme využívání GDSN pro synchronizaci kmenových dat.“

Lean & Green Europe je dostupný v 15 zemích Evropy a v Kanadě. Aktivně se do něj zapojuje přes 550 společností. Realizaci v České republice zajišťuje Česko-Slovenská Iniciativa ECR za podpory organizace GS1 Czech Republic a ve spolupráci s prémiovým partnerem programu společností EY Česká republika.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required