
Obchodní řetězec Billa spouští po testovací fázi ostrý provoz svého e-shopu. Zákazníci z Prahy, Mladé Boleslavi, Brna a jejich okolí si vyberou z více než devíti tisíc výrobků, které k nim dorazí zdarma už tři hodiny po odeslání objednávky. Noví zákazníci získají navíc desetiprocentní slevu na první tři nákupy a malý dárek v podobě produktů vlastní výroby Billa k tomu.
Spuštění ostrého provozu e-shopu plně zapadá do expanzních plánů řetězce Billa. Usiluje o to, aby byla lidem dostupnější a každý zákazník našel svou prodejnu za rohem, ať už jako kamennou prodejnu, nebo nově právě také v podobě on-line nakupování.
Během testovací fáze, která ostrému provozu předcházela, odbavil e-shop přes svoji partnerskou společnost DoDo 7 042 zákazníků a doručil 28 643 nákupů. Dohromady zaměstnanci obou skladů roztřídili do objednávek 382 023 výrobků.
Celkově přes 80 % zákazníků nakoupilo na e-shopu více než třikrát. Cenově nejobjemnější nákup přišel na 14 993 korun. Billa obdržela téměř 8 000 zpětných vazeb a hodnocení z jednotlivých dokončených nákupů. Od letošního ledna do srpna má výsledné hodnocení trvale stoupající tendenci.
Dostupnější zákazníkům
„Naší vizí je být zákazníkům dostupnější, být jim k dispozici na každém rohu. Spuštění e-shopu vidíme jako důležitý milník na cestě k tomu, abychom tuto vizi naplnili,“ říká Liam Casey, generální ředitel Billa ČR. „V našich plánech nepolevujeme. Do konce roku spustíme novou mobilní aplikaci, která nakupování on-line usnadní. V průběhu příštího roku částečně zautomatizujeme naše sklady v Praze a Brně, aby mohly efektivněji a ve vyšší míře odbavit objednávky našich zákazníků. Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin on-line v České republice,“ dodává Liam Casey.
FFC centra v Praze a Brně
E-shop, který zákazníci najdou na webových stránkách www.shop.billa.cz, obsluhují dva sklady, v Praze a Brně, o celkové velikosti 13 200 m2. „Díky řízenému zásobování ze dvou skladů dokážeme zajistit lepší kvalitu doručeného zboží pro zákazníka. To nám ulehčuje hlavně dohled nad dodržováním teplotního řetězce, který je pro kvalitu rozhodující. Průběžně sledujeme stav zásobování v obou skladech. Díky tomu si snadněji ohlídáme dostupnost zboží zákazníkům. Oproti konkurenci veškeré odbavení objednávek soustředíme výhradně do těchto skladů. Doručení je tak rychlejší. Už tři hodiny po objednání může mít zákazník svůj nákup doma. A plná obsluha ze skladů vede i k tomu, že na rozdíl od některých konkurenčních řetězců příprava objednávek nezasahuje do provozu v prodejnách. To je komfortnější pro zákazníka i pro nás,“ upřesňuje Petr Toupal, vedoucí oddělení e-commerce řetězce Billa.
Řetězec zákazníkům e-shopu nabídne také zboží z vlastní výroby, konkrétně čerstvé obložené bagety a obložené mísy. V plánu je i nabídka masných i bezmasých párty setů a grilovacích setů.
Zákazníci e-shopu nepřicházejí o možnosti sbírat své body na Billa Bonus kartu nebo je naopak uplatňovat ve všech věrnostních akcích. Nepřicházejí ani o oblíbené samolepky, které získávají při speciálních akcích a dále je směňují za produkty se slevou.
Mobilní aplikace ještě do konce roku 2023
Těsně před dokončením je také e-shopová aplikace. V obou systémech čeká na zákazníky řada vychytávek. Například si budou moct označovat své oblíbené výrobky a tím urychlit příští objednávku. Zlepší se také vyhledávání výrobků a navíc e-shop nabídne přes 200 exkluzivních položek, které v kamenných prodejnách k dostání nebudou.
Pro návštěvníky, kteří se rozhodnou e-shop vyzkoušet, čeká na první tři nákupy sleva deset procent a malý dárek. Minimální hodnota objednávky je 500 korun.
Doručování partnerskou společností DoDo
„Rozvoz potravin je specifickou disciplínou, ve které je potřeba skloubit rychlost a přesnost doručení s dodržením těch nejvyšších standardů při samotné manipulaci se zbožím, protože potraviny jsou tím nejnáročnějším segmentem jak na hygienu, tak na dodržování teplotního řetězce. Velmi si vážím toho, že do nás v rámci této disciplíny vložil důvěru další velký hráč a silná značka, jakou je Billa. Dobře víme, že kvalita rozvozu i samotných kurýrů je faktor, který významně ovlivňuje podobu celé služby a její přijetí mezi zákazníky. A jsme zároveň rádi, že můžeme být u dalšího zásadního milníku v rámci rozšiřování trendu e-groceries v České republice,“ komentuje Michal Menšík, CEO DoDo Group.