logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Skupina Coop díky spolupráci s Mastercard a ČSOB otevře do konce příštího roku 50 automatizovaných prodejen

18. září 2023
Zprávy 0
496
Skupina Coop díky spolupráci s Mastercard a ČSOB otevře do konce příštího roku 50 automatizovaných prodejen

Česká síť družstevních prodejen Coop připravuje rozsáhlé rozšíření obchodů s automatizovaným režimem. V těchto prodejnách si zákazníci mohou díky využití moderních technologií nakoupit v kteroukoliv denní či noční hodinu. Koncept automatizovaných prodejen je řešením pro obchody v regionech a Coop jej rozvíjí i ve spolupráci s obcemi. Otevření nových prodejen umožní podpora společností ČSOB a Mastercard, které pro vznik sítě automatizovaných prodejen dohromady vyčlenily částku přes deset miliónů korun.

Cílem programu je urychlit zavedení prodejen nového typu v regionech. Z dosavadních zkušeností vyplývá, že zavedení této inovace podporuje i lokální udržitelnost, protože obchody Coop spolupracují ve velké míře s místními dodavateli. Také zákazníci dávají před dojížděním přednost nákupům v místech, kde žijí a mohou nakupovat pohodlněji.

Přečtěte si také
Program Obchůdek 2021+ finančně podpořil téměř 600 prodejen na venkově

První automatizovaná prodejna Coop a zároveň první prodejna tohoto druhu v České republice se otevřela před zhruba rokem a půl ve Strakonicích. Dnes má Coop deset vlastních takových prodejen, v několika dalších pak působí jako partner, přičemž tyto prodejny provozují obce.

„Zvolili jsme jednoduché, cenově dostupné, a přitom funkční řešení, které pro zákazníky přináší zcela novou úroveň komfortu v nakupování. Na základě zkušeností se ukazuje, že systém automatizovaného prodeje je ideálním řešením pro prodejny na vesnici či v menších městech,“ vysvětluje Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu Skupiny Coop.

Přečtěte si také
Skupina Coop otevřela automatický mikroobchod v jihočeských Čižkrajících, prodejna tam nebyla 17 let
Skupina Coop

Na venkově i v turistických lokalitách

Automatizované prodejny dnes fungují na venkově, v turisty oblíbených lokalitách, jako je Lednice nebo Lipno nad Vltavou, nebo třeba v menších městech, jako je Ústí nad Orlicí. Výhoda obchodů ve městech spočívá v tom, že jsou na rozdíl od zahraniční konkurence v centrech, a tedy v pěší dostupnosti obyvatel.

Automatizované obchody Coop fungují v hybridním režimu. V běžné otevírací době si v nich mohou zákazníci nakoupit jako v klasickém obchodě. Mimo tuto dobu je podmínkou nákupu využitíi aplikace v telefonu, platební karty a bankovní identity. Tu dnes má prakticky každý, kdo využívá služeb internetového bankovnictví.

Coop 24/7

Obchody na vesnicích skomírají, automatizace může pomoct

Podle Tomáše Dubského, místopředsedy Svazu místních samospráv, je zachování obchodů v regionech klíčovou podmínkou pro zajištění kvality života místních obyvatel. Venkovských obchodů přitom přes podporu státu, krajů i obcí stále ubývá. „Technologie automatizovaného prodeje se ukazuje být poměrně zásadní pro zachování těchto prodejen. Coop ukázal cestu i pro další subjekty, které do vlaku automatizace prodejen nyní naskakují,“ říká Tomáš Dubský.

Podpora prodejen v nejmenších obcích nezůstává ani stranou zájmu státu, obcí a krajů. Obce často tyto prodejny přímo dotují, nebo jim poskytují prostory k provozování obchodů zdarma. Celkově se podpora v posledních letech zvyšuje a například prakticky každý kraj má pro ně dnes dotační program.

Podobně k věci přistupuje i stát prostřednictvím programu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Obchůdek 2021+. Ten podporuje malé prodejny v obcích do tisíce obyvatel, kde zároveň nefunguje žádný jiný obchod. V rámci programu Obchůdek 2021+ podpořilo ministerstvo již více než tisíc prodejen. V rámci projektu Česko platí kartou ministerstvo poskytlo více než 40 tisíc terminálů a skoro čtyři tisíce bran. Jde téměř o polovinu všech nově instalovaných platebních terminálů.

Coop 24/7

Program Obchůdek 2021+

„Pro obyvatele menších obcí je důležité, aby si v místě svého bydliště nakoupili základní potraviny podobně jako ve velkých městech. Proto jsme na podporu venkovských prodejen připravili program Obchůdek 2021+, který jim pomáhá s provozními náklady,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela. Jak dodává: „Nyní přicházíme prostřednictvím nových programů i s podporou přechodu prodejen do automatizovaného režimu 24/7 tak, aby si lidé mohli nakoupit doslova kdykoliv.“

Dotaci na projekt hybridních prodejen poskytuje Ministerstva průmyslu a obchodu ČR od 125 tisíc korun do výše jednoho milionu. Žádosti o podporu lze podávat až do konce roku 2024. V první výzvě programu Obchůdek 2021+ podpořilo ministerstvo 428 prodejen, ve druhé výzvě pak 599 prodejen. Ministerstvo jim v obou výzvách poskytlo cca 80 milionů korun. Nyní má připravenou třetí výzvu a čeká na schválení konsolidačního balíčku. Alokace v rámci této výzvy je cca čtyři miliony korun na jeden kraj a až 130 tisíc korun na jednu prodejnu.

Pro digitalizaci prodejen je možné využít také podporu z výzvy Digitální podnik – Virtuální podnik. Dotace na projekt je od 250 tisíc korun do 200 tisíc eur. Žádosti o podporu je možné podávat do 2. listopadu.

„Hybridní prodejny podpoříme prostřednictvím výzvy Technologie pro MAS. Cílem této výzvy je ve spolupráci s Místními akčními skupinami podporovat digitalizaci a robotizaci malých a středních podniků především ve venkovských oblastech. Podporu lze získat na pořízení nových zařízení na vybavení hybridních prodejen,“ říká ministr Jozef Síkela.

Na rozšíření těchto moderních prodejen resort spolupracuje se soukromým sektorem. „Jsem rád, že společnosti ČSOB a Mastercard plánují do konce příštího roku vybudovat nejméně 50 autonomních prodejen v našich regionech. Podle mého názoru se jedná o cestu, jak spojit síly a venkovským prodejnám opravdu pomoci,“ dodává Jozef Síkela.

Coop

Technologie zvyšují kvalitu života i v regionech

Na rozšíření sítě automatizovaných prodejen se Mastercard a ČSOB podílejí stejným dílem. „Se sítí Coop spolupracujeme dlouhodobě. Naším cílem je poskytovat služby, které lidem zjednodušují život, jako je výběr hotovosti u pokladny nebo platba složenek. V koncepci automatizovaných obchodů vidíme budoucnost. Proto jsme se rozhodli přímo finančně podpořit vznik dalších prodejen,“ říká Michala Bauer, členka představenstva ČSOB.

Navíc banka poskytuje zdarma i aplikaci DoKapsy jako vstupní klíč. ČSOB tak bude nad rámec programu financovat také rozvoj a provoz aplikace DoKapsy, která nabízí řadu služeb i lidem, kteří nejsou klienty. Součástí aplikace je tak identifikace zákazníků a umožnění vstupu do automatizovaných prodejen Coop.

Také další partner rozvoje automatizovaných prodejen, společnost Mastercard, se dlouhodobě věnuje rozvoji moderních platebních metod a služeb. „Lidé dávají při nakupování a placení přednost tomu, co je pro ně jednoduché, rychlé a bezpečné. Proto jsme naši dlouhodobou podporu firem a podnikatelů v Česku rádi rozšířili i na síť samoobslužných prodejen. V nich spatřujeme velký potenciál a velmi přínosný projekt, který významně posouvá digitalizaci celého Česka včetně jeho regionů. Ze všech dat, průzkumů i každodenních zkušeností vyplývá, že pro české zákazníky je platba kartou naprostá samozřejmost,” říká Damian Zielinski, generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko.

Podle dat sítě Coop již dnes prodejny, které přešly do automatizovaného režimu, realizují kolem deset procent tržeb mimo standardní otevírací dobu. Nejmenší fungující automatizovaný obchod má velikost jen 23 metrů čtverečních, ty největší pak formáty klasického supermarketu. „Coop není klasická firma, jsme svazem družstev. Máme více než stotisícovou členskou základnu a jsme hluboce zakořenění v regionech. Záleží nám proto na místech, kde působíme. Osobně jsem hrdý, že jsme dokázali přijít s takovou zásadní inovací jako první v Evropě. Je to důkaz, že i čistě regionální organizace může udávat moderní inovační trendy,“ uzavírá Lukáš Němčík.

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Program Obchůdek 2021+ finančně podpořil téměř 600 prodejen na venkově Skupina CoopSkupina Coop otevřela automatický mikroobchod v jihočeských Čižkrajících, prodejna tam nebyla 17 let sbírka potravinCoop je novým partnerem Sbírky potravin CoopCoop Centrum družstvo slaví

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required