
Nový koncept prodejen zapadá do plánů společnosti Billa Česká republika, které počítají s otevřením až 80 nových kamenných obchodů do konce roku 2028. Pilotní prodejnu v novém duchu otevřel retailer v Říčanech u Prahy.
Nový koncept prodejen Billa představuje intuitivnější a pohodlnější uspořádání s širšími uličkami a lepší viditelností celého sortimentu. To vše v kombinaci s novým, moderním a světlým designem prodejny. „Rozšířili jsme nabídku čerstvých výrobků o nový, větší sortiment. Zvětšili jsme také nákupní prostor pro klíčové kategorie, jako je ovoce a zelenina, pečivo a lahůdky. To zajišťuje, že našim zákazníkům nabízíme nový a lepší zážitek z nakupování v obchodech,“ říká Liam Casey, generální ředitel společnosti Billa Česká republika.
Strategické cíle jsou plně v souladu s plány expanze maloobchodního řetězce. Již v letošním roce dosáhnou celkové investice společnosti Billa Česká republika 1,7 miliardy korun. V plánu je v příštích pěti letech zvýšit počet prodejen o dalších 80. Zároveň Billa chce zvýšit svůj obrat. Do roku 2028 by retailer měl přivítat ve svých řadách 1 500 nových kolegů.
Pilotní prodejna v Říčanech u Prahy
Supermarket Billa v Říčanech u Prahy nabídne přes 9 000 potravinářských i nepotravinářských výrobků. A to převážně od českých dodavatelů. Sortiment Billa upravila tak, aby si zákazníci mohli vybrat z dostatečného množství položek. Nový půdorys je pro zákazníky intuitivní a usnadní nakupování.
Jednotlivé kategorie se prezentují v shop-in-shopech, které jsou již na první pohled přehledné. Nové prezentace se tak dočkaly například sekce pečiva, ovoce a zeleniny, masa a lahůdek nebo delikates. Sortiment, který již ze 72 % tvoří české výrobky, počítá s lokálními zdroji a ještě vyšším procentem dodávek z České republiky.
Přírodní barvy a jiné rozvržení regálů
Design prodejny prošel výraznou změnou. Kombinuje osvědčené a moderní prvky, které dohromady ladí a vytváří příjemné prostředí pro nakupování. Dřevěné prvky v barvě břízy spolu s průchodnými uličkami mezi regály vzbuzují pocit vzdušnosti a zvětšené prodejní plochy.
Barevné schéma, které Billa zvolila, nyní zákazníkovi jasně ukazuje, kde na něj čekají nejatraktivnější nabídky. Mezi světlým dřevem a přírodní zelenou se vypíná červená barva, která označuje akce a slevy. Červená barva u promo nabídky zároveň zůstává součástí chladicích boxů.
Úprava barevného schématu se kromě výloh a regálů týká rovněž nábytku, nákupních vozíků a dokonce pracovních oděvů. Zákazníci tak budou zaměstnance říčanské prodejny potkávat v pracovních oděvech barevné kombinace žlutá, zelená a bílá.
Plány společnosti v nadcházejících měsících
V současné době Billa od svých říčanských kolegů i zákazníků sbírá zpětnou vazbu. Podle ní koncept pilotní prodejny případně upraví. V oblasti lidských zdrojů nedávno otevřela dvě nová tréninková centra, a to v Olomouci a Plzni, kde budou nejen nováčci, ale i kolegové pravidelně proškolováni, aby poskytli zákazníkům ještě vyšší standard péče. Zcela nová marketingová komunikace odstartuje po vyhodnocení pilotu v roce 2024.
Fotogalerie z prodejny Billy v Říčanech