logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

Průzkum: Pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje každého druhého podnikatele

26. října 2023
Zprávy 0
404
Průzkum: Pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje každého druhého podnikatele

Maloobchodní tržby v České republice v meziročním srovnání dlouhodobě klesají. Srpen byl podle dat Českého statistického úřadu už 16. měsícem v řadě, kdy dochází ve srovnání s loňským rokem k jejich poklesu. Tento trend má přitom značný dopad na českou společnost a celou ekonomiku. Aktuální průzkum společnosti ePoptávka.cz z října 2023 ukazuje, že dopady pociťuje každý druhý podnikatel, a to nejen ze segmentu obchodu, ale napříč odvětvími.

Přečtěte si také
Potraviny již nikdy nebudou tak levné

Ruku v ruce s poklesem maloobchodních tržeb jde zpomalení ekonomiky, jehož důsledky zasahují všechna odvětví. Společnost ePoptávka.cz zrealizovala průzkum mezi živnostníky a firmami ze segmentu malých a středních firem s cílem zjistit, nakolik aktuální situace ovlivňuje jejich podnikání. Průzkumu se zúčastnilo více než 2 500 respondentů a výsledky hovoří jasně. Dlouhodobý pokles má negativní dopad na podnikatelské aktivity téměř poloviny drobných podnikatelů. Potvrzuje tak, že se situace nedotýká pouze samotných maloobchodníků, ale je hlubším problémem i pro další odvětví.

Přečtěte si také
Petr Kymlička: Maloobchod klesá, Češi šetří

Nejhorší je to pro potravináře a zemědělce

„Téměř polovina podnikatelů, konkrétně 48 procent, uvádí, že pokles maloobchodních tržeb negativně ovlivňuje jejich podnikání. Jak se dá předpokládat, aktuální situace je výzvou především pro podnikatele ze segmentu potravinářství a zemědělství. Tam pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje 72 procent z nich. Pro živnostníky a firmy podnikající v oblasti textilu a oděvu (62 procent). Stranou ale nezůstávají ani další obory jako auto-moto nebo oblast reklamy, propagace a tisku, kde negativní dopady vnímá nadpoloviční většina,“ uvádí Otto Kočí, ředitel společnosti ePoptávka.cz. Na druhé straně nejmenší dopad má pokles maloobchodních tržeb podle průzkumu společnosti na odvětví vzdělávání (32 %) nebo IT a telekomunikací (40 %).

Příčiny, proč lidé méně utrácí a více šetří, lze hledat v panující nejistotě ve společnosti. A do jisté míry také v nedůvěře vůči možným krokům vlády, které v řešení ekonomické situace podniká. V této souvislosti společnost ePoptávka.cz v průzkumu zjišťovala také hodnocení vlády ze strany malých a středních podnikatelů. „Pozitivně vládu v tuto chvíli hodnotí 26 procent živnostníků a firem z řad malých a středních podnikatelů. Kriticky se k ní pak vyjádřilo 42 procent z nich a neutrální postoj zaujímá 32 procent,“ zakončuje Otto Kočí.

Související články:

Potraviny již nikdy nebudou tak levné Petr Kymlička: Maloobchod klesá, Češi šetří Zdeněk Skála: Jaký je odhad dalšího vývoje v maloobchodních tržbách Kaufland, zaměstnanciKaufland pokračuje ve zvyšování mezd, zaměstnanci v provozu si polepší o tři tisíce korun

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required