logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Průzkum: Pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje každého druhého podnikatele

26. října 2023
Zprávy 0
1586
Průzkum: Pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje každého druhého podnikatele

Maloobchodní tržby v České republice v meziročním srovnání dlouhodobě klesají. Srpen byl podle dat Českého statistického úřadu už 16. měsícem v řadě, kdy dochází ve srovnání s loňským rokem k jejich poklesu. Tento trend má přitom značný dopad na českou společnost a celou ekonomiku. Aktuální průzkum společnosti ePoptávka.cz z října 2023 ukazuje, že dopady pociťuje každý druhý podnikatel, a to nejen ze segmentu obchodu, ale napříč odvětvími.

Ruku v ruce s poklesem maloobchodních tržeb jde zpomalení ekonomiky, jehož důsledky zasahují všechna odvětví. Společnost ePoptávka.cz zrealizovala průzkum mezi živnostníky a firmami ze segmentu malých a středních firem s cílem zjistit, nakolik aktuální situace ovlivňuje jejich podnikání. Průzkumu se zúčastnilo více než 2 500 respondentů a výsledky hovoří jasně. Dlouhodobý pokles má negativní dopad na podnikatelské aktivity téměř poloviny drobných podnikatelů. Potvrzuje tak, že se situace nedotýká pouze samotných maloobchodníků, ale je hlubším problémem i pro další odvětví.

Nejhorší je to pro potravináře a zemědělce

„Téměř polovina podnikatelů, konkrétně 48 procent, uvádí, že pokles maloobchodních tržeb negativně ovlivňuje jejich podnikání. Jak se dá předpokládat, aktuální situace je výzvou především pro podnikatele ze segmentu potravinářství a zemědělství. Tam pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje 72 procent z nich. Pro živnostníky a firmy podnikající v oblasti textilu a oděvu (62 procent). Stranou ale nezůstávají ani další obory jako auto-moto nebo oblast reklamy, propagace a tisku, kde negativní dopady vnímá nadpoloviční většina,“ uvádí Otto Kočí, ředitel společnosti ePoptávka.cz. Na druhé straně nejmenší dopad má pokles maloobchodních tržeb podle průzkumu společnosti na odvětví vzdělávání (32 %) nebo IT a telekomunikací (40 %).

Příčiny, proč lidé méně utrácí a více šetří, lze hledat v panující nejistotě ve společnosti. A do jisté míry také v nedůvěře vůči možným krokům vlády, které v řešení ekonomické situace podniká. V této souvislosti společnost ePoptávka.cz v průzkumu zjišťovala také hodnocení vlády ze strany malých a středních podnikatelů. „Pozitivně vládu v tuto chvíli hodnotí 26 procent živnostníků a firem z řad malých a středních podnikatelů. Kriticky se k ní pak vyjádřilo 42 procent z nich a neutrální postoj zaujímá 32 procent,“ zakončuje Otto Kočí.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required