
Řetězec Penny rozšířil možnost nákupu balíčku Nesnězeno už na 51 prodejen po celé České republice. Po pilotním projektu nabízí od konce října výhodně balíčky potravin, kterým končí doba spotřeby, již ve 44 dalších prodejnách.
V dubnu letošního roku Penny jako vůbec první potravinářský řetězec u nás zapojilo do projektu Nesnězeno svoji prodejnu v Revoluční ulici v Praze. Následně do pilotního projektu vstoupilo dalších pět prodejen v Praze a od té doby zákazníci zachránili 3 500 balíčků potravin.
„Bylo pro nás příjemným překvapením, jaký zájem zákazníci o možnost nákupu výhodného balíčku potravin projevili. Nejenže tím ušetří, ale současně se s námi zapojují do boje proti plýtvání potravinami. I proto jsme se na základě zkušeností a po nastavení celého systému rozhodli navýšit počet prodejen, kde mohou této služby využít,“ komentuje rozšíření počtu prodejen vedoucí komunikace Penny Tomáše Kubík.
Aplikace Nesnězeno je platformou, jejímž prostřednictvím restaurace, pekárny, hotely nebo obchody s potravinami prodávají neprodané, ale kvalitní jídlo s výraznou slevou. Zákazníci Penny si nyní balíčky Nesnězeno mohou za výhodnou cenu objednat a koupit ve 26 prodejnách v hlavním městě a ve 25 dalších městech České republiky. „Jsme rádi, že po úspěšném pilotním projektu můžeme přejít do dalších fáze, a tedy zavést boj proti plýtvání jídlem do více měst. Koneckonců, náš úkol pro celou Českou republiku je jasný. Změnit kulturu nakládání s nevyužitými potravinami a zachránit co nejvíce jídla před vyhozením,” dodává spoluzakladatel Nesnězeno Jakub Henni.
Sleva minimálně 50 procent
Po přihlášení do platformy, ať už prostředictvím webového prohlížeče nebo mobilní aplikace, si zákazník vybere nejbližší prodejnu a objedná si předpřipravený balíček potravin, kterým se blíží doba spotřeby. Koupit jej lze s minimálně 50% slevou. Následně si objednaný balíček vyzvedne ve zvolené prodejně. „Je to vždy tak trochu překvapení. Nikdy nejde předem nadefinovat přesný obsah balíčku. Odvíjí se od neprodaných, ale stále kvalitních produktů s končící dobou trvanlivosti,“ říká Tomáše Kubík.
Zapojením se do projektu Nesnězeno doplňuje Penny své aktivity v boji proti plýtvání. Mezi ně patří projekt Bedýnek s ovocem a zeleninou. Díky němu si mohou zákazníci koupit ovoce nebo zeleninu druhé jakosti v bedýnce o váze dvou kilogramů za cenu 19,90 koruny. Dalším projektem v rámci boje proti plýtvání je projekt Penny pro ZOO. Jeho prostřednictvím síť dodává zvířatům neprodané ovoce a zeleninu ze svých obchodů.