
Do společnosti Česká distribuční, která na českém trhu distribuuje tištěné letáky, přichází nový obchodní ředitel a finanční ředitelka. Vzniká i nová funkce manažera pro marketing a komunikaci.
Novým obchodním ředitelem společnosti Česká distribuční se na konci října stal Martin Suchánek. V oboru se pohybuje již od roku 2006. Nově vzniklou pozici manažera pro komunikaci a marketing obsazuje Jaroslav Staněk. Ve firmě působí již 13 let, naposledy ve funkci obchodního ředitele. Pozici finanční ředitelky od prosince zaujme Vendula Vasquez. V minulosti prošla vedoucími rolemi na finančních úsecích několika firem. Personální změny jsou podle vyjádření společnosti reakcí na rostoucí oblibu tištěných letáků a nové trendy na trhu.
„V poslední době se tištěným letákům daří. Přibývají noví klienti, obnovuje se distribuce, rozšiřují se distribuční lokality, a tím se zvýšil i objem doručovaných letáků nebo adresných zásilek. Zvýšení zájmu o letáky je znatelné, nepochybně je ovlivněno také zdražením potravin, které domácnosti vede k častějšímu vyhledávání slev. Pro nás se tím mění dynamika celé společnosti, proto jsme přistoupili i k těmto personálním změnám, které nám pomohou dále posilovat naši pozici na trhu a být spolehlivým partnerem pro naše klienty,“ Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.
Nový obchodní ředitel přinese dlouholetou zkušenost
Nový obchodní ředitel Martin Suchánek od roku 2006 zastával přední pozice ve společnosti TNT Post ČR a v posledních 12 letech působil ve společnosti Squadro. Martin Suchánek nyní představuje důležitou posilu ve vedení České distribuční. Jeho úkolem je řídit vztahy s klienty, zejména zodpovídat za akvizice nových klientů a za udržování nadstandardních vztahů s těmi stávajícími. „Na práci v této nové funkci se velice těším a vážím si důvěry, kterou jsem v České distribuční dostal. Za dobu, co se v oboru pohybuji, ušla distribuce dlouhou cestu a překonala mnoho výzev a věřím, že má před sebou ještě dlouhou budoucnost,“ říká Martin Suchánek, který na současné pozici vystřídal dosavadního obchodního ředitele Jaroslava Staňka.
Marketingový a komunikační manažer zvýší povědomí o výhodách letáku
Právě výzvy a změny, kterými trh neadresné distribuce nyní prochází, vedly Českou distribuční k zavedení nové pozice marketingového a komunikačního manažera. „Nesporným trendem dnešní doby je digitalizace informací o akčních nabídkách. Cítíme potřebu směrem ke stávajícím i potenciálním klientům komunikovat výhody klasického papírového letáku a jeho pozici v marketingové komunikaci. Tištěný leták i nadále zůstává spotřebiteli oblíbeným a vyhledávaným nákupním rádcem. Jeho sílu objevují i obchodníci z odvětví, kde se třeba doposud příliš nevyužíval. Pro celý náš obor bude novou výzvou i plánované zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky. Lze usuzovat, že bude mít negativní dopad na mnoho subjektů včetně obchodníků, tiskáren nebo domácností,“ říká nový marketingový a komunikační manažer.
Jaroslav Staněk dříve působil v České distribuční kromě vedení obchodu také ve vedení provozu. Nyní bude mít na starosti tvorbu profesionální strategie prezentace značky Česká distribuční. Dále komunikaci této strategie vůči klientům, dodavatelům a externí veřejnosti, včetně komunikace s médii a ostatními stakeholdery.
Začátkem prosince nastoupí nová finanční ředitelka
Ke změně dojde také na pozici finanční ředitelky, kterou od prosince zaujme Vendula Vasquez. Do České distribuční přichází ze společnosti Tefcold Ostrava, ve které působila jako finanční manažerka. Velkou část své kariéry dříve pracovala jako auditor ve společnosti, kde působila devět let, z toho sedm let v seniorní manažerské pozici.