logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Zlevnily brambory i vejce, zákazníci si připlatí za mléčné výrobky, chléb či jablka. Díky letákům lze ušetřit téměř třetinu výdajů za potraviny

21. listopadu 2023
Zprávy 0
921
Zlevnily brambory i vejce, zákazníci si připlatí za mléčné výrobky, chléb či jablka. Díky letákům lze ušetřit téměř třetinu výdajů za potraviny

Brambory lze oproti červenci pořídit zhruba o čtvrtinu levněji. Za deset kusů vajec velikosti M zaplatí spotřebitelé v průměru 27 korun, což je o šest korun méně než v létě a dokonce o 23 korun méně než na začátku roku. Připlatí si naopak za mléčné výrobky, především bílý jogurt (49 %), máslo (24 %) nebo sýr eidam (11 %). Téměř o pětinu zdražil konzumní chléb nebo jablka. Průměrná sleva sledovaných položek v akčních letácích byla 31 %. Vyplývá to z listopadového srovnání cen třinácti vybraných základních potravin v akčních letácích, který provedla společnost Česká distribuční. Ta je distributorem tištěných letáků v České republice.

Ve společnosti Česká distribuční pravidelně monitorují situaci na trhu. „Obecně se dá říct, že od července k výrazným cenovým výkyvům nedošlo. Určitou výjimku představují mléčné výrobky, zejména bílý jogurt nebo máslo, kde průměrná cena vzrostla o polovinu, respektíve o čtvrtinu. Spotřebitele však nepochybně potěší, že akční ceny většiny sledovaných položek klesají. Nejvíce je to znát u brambor, vajec, mouky nebo vepřové pečeně. Domácnostem se vyplatí sledovat akční letáky, díky nim mohou za nákup základních potravin ušetřit až třetinu výdajů,“ říká Jaroslav Staněk, manažer marketingu a komunikace České distribuční.

Přečtěte si také
Potraviny již nikdy nebudou tak levné

Většina základních potravin zlevnila

Ze třinácti sledovaných položek oproti červenci pořídí zákazníci levněji celkem osm. Největší procentuální zlevnění se týká brambor, kde za kilogram zaplatí o 28 % méně. Kilogram hladké pšeničné mouky je levnější o 21 %, při nákupu deseti vajec velikosti M nakupující ušetří v průměru 17 %. Za bílé pšeničné pečivo, výčepní lahvové pivo nebo krystalový cukr ušetří v řádu jednotek procent. Nejvýraznější korunová úspora je u vepřové pečeně, zhruba 15 korun na kilogram.

Mléčné výrobky jsou zpravidla dražší

Ačkoli mléko v posledních měsících nepatrně zlevnilo, některé mléčné výrobky spíše zdražily, zjistila Česká distribuční. Zatímco v červenci stálo 150 gramů bílého jogurtu zhruba osm korun, teď za něj zákazník zaplatí o polovinu více, tedy dvanáct korun. Jde o největší procentuální zdražení ze sledovaných položek. Výrazné zdražení je patrné také u másla, kde je kilogram dražší průměrně o 37 korun. U eidamu cena za kilogram vzrostla o 17 korun. O jednotky korun je dražší kilogram konzumního kmínového chleba nebo jablek.

Budoucnost tištěných letáků je ohrožena

Akční letáky pomáhají lidem výhodně nakupovat a efektivně bojovat s inflací, přičemž většina spotřebitelů stále preferuje tištěný leták. Jejich budoucnost však může zásadně ovlivnit chystané zavedení recyklačních poplatků za produkci tištěných letáků. Nové opatření má být součástí novelizace zákona o obalech ze strany Ministerstva životního prostředí ČR. To se netají snahou výrazně omezit produkci letáků. Pro mnohé skupiny spotřebitelů, zejména seniory nebo rodiny s dětmi, by horší dostupnost tištěných letáků, a tedy informací o akčních nabídkách, znamenala výrazné omezení příležitostí k výhodným nákupům a úsporám.

„Takřka 60 procent seniorů žije v domácnosti bez výpočetní techniky a bez internetu. Nutno dodat, že ani pro zbylých 40 seniorů není listování v on-line letáku, například na počítači, mnohdy komfortní. Představa, že senioři budou listovat v letáku na mobilním telefonu, je pak téměř sci-fi. Ze zkušenosti víme, že mnoho seniorů má velké problémy chytrý telefon vůbec ovládat, navíc si toho na tak malém displeji opravdu moc nepřečtou. Tohle všechno navíc vyžaduje být připojen k internetu a ten ve svém mobilu používá méně než třetina seniorů. Rušení či omezování tištěných letáků vnímají senioři jako diskriminaci a velmi často se na nás v tomto ohledu obracejí,“ říká Lenka Desatová, předsedkyně Rady seniorů České republiky.

 

Související články:

Potraviny již nikdy nebudou tak levné

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required