logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Čtyři banky spouštějí platební řešení Cvak, umožní rozšířit bezhotovostní platby

24. ledna 2024
Zprávy 0
919
Čtyři banky spouštějí platební řešení Cvak, umožní rozšířit bezhotovostní platby

Air Bank, Fio banka, mBank a Moneta Money Bank přichází s platebním řešením Cvak, které má zlepšit dostupnost bezhotovostního placení u malých obchodníků.

Osm z deseti Čechů preferuje bezhotovostní platby. Přesto v Česku 40 % transakcí probíhá hotově. U malých obchodníků je podíl hotovostních transakcí dokonce 80 %. Zaplnit prázdná místa na mapě Česka, kde se dosud nedá platit kartou, mají ambici banky Air Bank, Fio banka, mBank a Moneta Money Bank. Ty podporují platební řešení Cvak vstřícné k podnikatelům. Cvak je snadný na používání, bez složitých poplatků a vedlejších nákladů, a navíc zcela univerzální – nezávislý na bance obchodníka i zákazníka.

Přečtěte si také
Tomáš Chumchal se stal obchodním ředitelem Mastercard pro Česko a Slovensko
Mastercard, Tomáš Chumchal

Podle studie poradenské společnosti McKinsey z roku 2022 zmiňují obchodníci mezi hlavními důvody, proč za své zboží nebo služby neumožňují platit bezhotovostně, drahé terminály, nepřehledné poplatky, složité papírování i obtížnou instalaci techniky. Platební řešení Cvak všechny tyto bariéry ruší, a přitom nadále zachovává jednoduchost placení pro zákazníka.

Platební řešení Cvak v jedné platformě spojuje možnost placení z účtu na účet (A2A platby) a platby digitalizovanou platební kartou. Pokud má zákazník ve svém mobilu nainstalované mobilní bankovnictví některé z bank aktivně podporujících Cvak, platba se provede prostřednictvím platby z účtu na účet. Pokud zákazník nemá ve svém telefonu mobilní aplikaci takové banky, platba se provede přes Google Pay nebo Apple Pay. Prostřednictvím Cvaku mohou zaplatit klienti všech bank.

Přečtěte si také
Kartou, prosím
platby kartou

Obchodníkovi k přijímání bezhotovostních plateb přes Cvak stačí mobilní aplikace Cvak spárovaná s jeho bankovním účtem, který využívá k podnikání. Obchodník může pro své podnikání dál používat účet, na který je zvyklý.

Technicky nenáročné

Využívání platebního řešení Cvak pro příjem bezhotovostních plateb je snadné a technicky nenáročné. Stačí mobilní aplikace Cvak a takzvaná NFC karta. Jedná se o plastovou kartu s čipem o velikosti platební karty. Obchodník ji dostane zdarma domů poštou. NFC karta slouží místo klasického terminálu, avšak na rozdíl od něj nevyžaduje zapojení do elektrické sítě, samostatné připojení k internetu ani žádnou technickou montáž. Je skladná, snadno přenosná a již připravená k používání.

„V Česku však dnes kolem poloviny transakcí ve službách a kamenných obchodech stále probíhá hotově, zejména u malých podnikatelů. A to je obrovská příležitost pro další pozitivní změnu, další bankovní revoluci, kterou mají právě teď chuť a sílu společně spustit ty nejinovativnější banky na trhu,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank.

„I když u klientů vidíme výrazný odklon od hotovosti směrem k bezhotovostnímu placení, ne všude je možné. Věříme, že platební řešení Cvak to pomůže změnit. Pro naši banku bylo zapojení do tohoto projektu logický krok. Kromě retailových klientů poskytujeme služby i podnikatelům, pro které jsme nyní navíc připravili zcela novou propozici s cílem pomáhat jim růst,“ uvádí Paweł Kucharski, generální ředitel mBank. „Cvak je nám sympatický i proto, že nabízí alternativu k bezhotovostnímu placení na místech, kde obchodníci platební karty neberou, a jde svou vlastní cestou, bez dalších prostředníků,“ konstatuje Jan Bláha, ředitel obchodní divize a člen představenstva Fio banky.

„V této nové platební metodě vidíme příležitost k významnému posunu v systému přijímání bezhotovostních plateb u malých podnikatelů a živnostníků, kteří jsou skutečnou páteří naší ekonomiky. Nepřekvapuje mě, že tuto inovaci zavádíme společně s Air Bank a dvěma dalšími partnery – Fio bankou a mBank. Na druhou stranu mě mrzí, že u takové příležitosti nevidím banky další, především ty největší,“ říká Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva Moneta Money Bank.

Cvak

Cena je podstatná

Podstatným faktorem, podle kterého se obchodník rozhoduje, zda nabídne svým zákazníkům možnost platit bezhotovostně, je bezpochyby cena. A to nejen cena za službu, ale i celková poplatková politika a přehlednost všech poplatků spojených s daným způsobem přijímání bezhotovostních plateb.

Cvak proto přichází s jednoduchou poplatkovou strukturou. Za využívání služby platí obchodník jen jeden poplatek. Ten je stanoven na 0,8 % z transakce. To znamená, že si obchodník snadno spočítá, kolik ho služba bude stát. Navíc ve chvíli, kdy nebude Cvak využívat, neplatí žádné další poplatky.

„Současné běžně dostupné možnosti přijímání bezhotovostních plateb se obvykle vyznačují složitým systémem nejrůznějších poplatků. Často kombinují fixní a variabilní náklady. Vztahují se k objemu tržeb a obchodník platí, i když službu nevyužívá. Především pro malé podnikatele je pak velmi obtížné se v celém systému orientovat a spočítat si náklady. Cvak tento složitý systém boří. Nastavuje zcela jednoduchou a transparentní poplatkovou strukturu,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank, v jehož týmu platební řešení Cvak vzniklo.

Podle ekonoma Metropolitní univerzity Praha a člena Národní ekonomické rady vlády (NERV) Dominika Stroukala Česko dlouhodobě zaostává v digitalizaci a ve srovnání se 27 zeměmi EU je pod průměrem na 19. místě: „Přestože státu se často digitalizovat nedaří, s inovacemi přichází soukromý sektor, a to právě včetně inovací v podobě bezhotovostních platebních metod. V Česku je hotovost na ústupu a je dobře, když trh reaguje na změnu preferencí lidí. České ekonomice by další větší rozšíření bezhotovostních plateb mohlo přinést nejméně 60 miliard ročně. Finanční přínos by rychle pocítili hlavně obchodníci. Tím pádem by ale vydělal také stát a samozřejmě by z toho těžili i samotní spotřebitelé. Každý krok k většímu výběru, jak a kde pohodlně nakupovat, bychom tak měli vítat a podporovat.“

Malými obchodníky to nekončí

Na webových stránkách www.cvak.cz najdou zájemci z řad obchodníků kontaktní formulář, přes který se mohou do služby zaregistrovat. V tuto chvíli je služba svým uživatelským nastavením připravená zejména pro malé podnikatele, kteří své služby a zboží prodávají osobně. S jednou aplikací Cvak je spojena jedna NFC karta. V další fázi nabídne Cvak uživatelsky vhodné prostředí i obchodníkům s více zaměstnanci nebo více provozovnami.

Platební řešení Cvak je již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu. Air Bank je ve vývoji řešení Cvak zapojená už od začátku. V průběhu roku 2024 se k projektu připojí také Fio banka, mBank a Moneta Money Bank.

 

 

Související články:

Mastercard, Tomáš ChumchalTomáš Chumchal se stal obchodním ředitelem Mastercard pro Česko a Slovensko platby kartouKartou, prosím

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required