
Michal Čarný se stal novým ředitelem společnosti Niceboy, která vyrábí elektroniku. Předtím vedl sedem let společnost Mastercard v Česku a na Slovensku. Prioritou v nové roli je pokračování růstu značky.
Michal Čarný přináší do firmy dlouholeté zkušenosti s vytvářením a realizací firemních strategií a vrcholovým řízením. Posledních sedm let pracoval ve společnosti Mastercard jako generální ředitel pro Česko a Slovensko a předtím také jako vedoucí rozvoje obchodu pro rakouský, český a slovenský trh.
Dříve působil také ve společnosti Roland Berger Strategy Consultants, kde vedl projekty se zaměřením na technologický sektor a finanční služby. Pracoval s klienty napříč Evropou, Asií a Blízkým východem. Michal Čarný vystudoval ekonomii a strategii na University of Chicago a London School of Economics and Political Science.
„Mým hlavním cílem bude pokračovat v ambiciózním růstu společnosti Niceboy z minulých let,“ říká Michal Čarný, nový CEO společnosti. „Rád by tohoto růstu dosáhl dalším rozšířením produktového portfolia Niceboy ION do kategorií, jako je například péče o tělo, domácnost či kuchyňské spotřebiče,“ uvádí.
Potenciál vidí také v posílení pozice značky na zahraničních trzích a v dosažení obdobných prodejních výsledků jako na českém trhu, kde se Niceboy řadí mezi nejvýznamnější tuzemské výrobce elektroniky. V neposlední řadě se nový CEO chce zaměřit na rozvoj strategických partnerství, do kterých může značka Niceboy přinést významnou hodnotu, a které umožní dále urychlit nastartovaný růst firmy.
Popularitu si získala sluchátka
Změna ve vedení je završením procesu předání dalšího fungování firmy na její manažerský tým. „Firma je nyní ve velmi dobré kondici. Podařilo se nám dobře zvládnout i složité období, které na většinu českých e-commerce hráčů dopadlo v roce 2022 po opadnutí pandemie, a udržet firmu zdravou. Jsme rádi, že její řízení můžeme předat manažerskému týmu v tak dobrém stavu,“ říkají Daniel Janků a Jiří Zima, majitelé společnosti Niceboy.
Nyní se chtějí více věnovat novým začínajícím projektům. „Rádi bychom využili své zkušenosti s budováním silné značky, business modelingem, či vytvářením růstových strategií,“ dodávají. Jejich novým projektem je založení skupiny nezávislých andělských investorů The Seeders. Pro Niceboy však zůstanou mentory. Společně s Michalem Čarným nastaví strategické směřování firmy i do budoucna.
Společnost Niceboy vznikla v roce 2016 a od té doby vyrostla mezi výrazné výrobce elektroniky v ČR. Jejím původním zaměřením byly akční kamery. Mezi spotřebiteli si ale postupně získaly největší popularitu reproduktory a sluchátka Niceboy. V poslední době se produktové portfolio dále rozrůstá například o oblasti chytré domácnosti a nositelné elektroniky, jako jsou chytré hodinky. Značka si získala renomé nejen díky poměru ceny a užitné hodnoty, ale také díky atraktivnímu designu svých produktů.