
Dnešní doba si přímo říká o snadná, rychlá řešení a ideálně s bonusem v podobě minimální ekologické stopy s důrazem na udržitelnost. Jak to však řešit v případě prezentačních prvků a tisků potřebných pro ně? Krátkodobé použití nosičů si přímo říká o označení ekologického škůdce planety. Existují však cesty, jak minimalizovat tento dopad, a ještě přitom ušetřit náklady.
Pro snižování nákladů a počtů požadovaných nosičů je ideálním zdrojem silný partner s velkým skladem. Ten umožní nakoupit pouze tolik kusů prezentačních nosičů, kolik je potřeba. Ideálně bez nutnosti minimálního objednávaného množství. Nakupujete pouze množství stojanů a nosičů, které opravdu potřebujete. Nevznikne vám žádný zbytečný náklad navíc na nákup celých balení nebo „kulatých“ množství podle množstevního ceníku dodavatele. Většinou se to stejně nakonec nepoužije a tyto přebytky se následně vyhodí bez užitku.
Položte si otázku, jak to řešíte ve vaší společnosti? Kolik kolegů stráví čas nad objednáváním prezentačních materiálů, tisků, následnou kompletací a distribucí. Co objednat nosiče na jednom místě a tisk samostatně neřešit s jiným dodavatelem nebo tiskárnou. Pokud chcete opravdu ušetřit náklady, starosti, čas a přírodu, objednejte vše nejlépe na jednom místě. Berte to jako populární on-line market place, kde nakoupíte vše na jednom místě, bez převážení mezi dodavateli a sčítání přepravních nákladů od každého dodavatele zvlášť.
Služba fulfillment
Jako bonus můžete získat ještě aplikaci a instalaci tisku přímo do nosiče, což vám opět ušetří čas a peníze. Představte si, že nemusíte řešit kompletaci jednotlivých materiálů. Vše bude osazené a připravené pouze k rozbalení a použití na místě. Dnes se tomu říká fulfillment. Jedná se o službu dodavatele, který vám vše osadí, zkompletuje a rozešle podle vašich potřeb a instrukcí, bez přeskladňování, přebalování a kompletace u vás. Hledejte proto dodavatele vašich reklamních prvků, který vám nabídne vše na jednom místě bez zbytečných přeprav navíc. Ušetříte čas, peníze a starosti.
Toto snížení přeprav je jen jednou z možností, jak snížit vaší uhlíkovou stopu. Dnešní nabídka materiálů umožňuje jít v rámci ekologie a udržitelnosti ještě dál. Již se stává běžným standardem, že nabídka tisku obsahuje vždy standardní nejčastěji používaný materiál, současně vždy nějaký prémiový s vylepšenými vlastnostmi pro danou potřebu zákazníka, ale zejména a v neposlední řadě jsou také k dispozici eco verze těchto materiálů.
Kvalita materiálu
Je jen na vás, zda si tento materiál pro svou zakázku vyberete nebo ne. Nejedná se většinou o materiál, který se v přírodě sám za pár dní odbourá a podle toho vypadá na první pohled již použitě. Naopak jedná se o materiál, k jehož výrobě se použil jiný recyklovaný plast a současně se při jeho výrobě dosahuje standardních kvalitativních vlastností.
Materiál je pak pro laika nerozeznatelný od originálních komerčních tiskových materiálů, jen pro jeho výrobu byly použity například recyklované PET láhve. V kombinaci s použitím eco tiskových inkoustů nemusíte mít vůči udržitelnosti a životnímu prostředí žádné černé svědomí. Samozřejmě se pak k tomuto použitému materiálu musíte chovat stejně jako k tomu standardnímu a po použití jej správně zlikvidovat a vytřídit.
Jiří Hubka, senior territory sales manager CZ & SK & PL, Showdown Displays Europe, člen rady POPAI CE