logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

V režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI

25. března 2024
Zprávy 0
1820
V režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI

Automatizovaný obchod Coop Tip otevřela Jednota, spotřební družstvo v Pardubicích, v Černé za Bory u Pardubic. Jako první využije obchod i samoobslužné pokladny vybavené kamerami a AI od společnosti Novum Global.

Prodejna zákazníkům nabízí široký sortiment zboží 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Přes den si v ní lidé nakoupí jako v běžném obchodě, po standardní otevírací době se už zákazníci obslouží sami díky využití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech.

Přečtěte si také
V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go

Využití moderních technologií umožňuje místním obyvatelům si nakoupit bez složitého dojíždění a přispívá tak k obchodní obslužnosti venkova. V letošním roce Skupina Coop plánuje otevření dalších zhruba 80 prodejen tohoto typu.

První automatizovaná prodejna se otevřela před necelými dvěma lety ve Strakonicích. Dnes jich Skupina Coop provozuje více než dvacet. Jak ukazují první obsáhlejší statistiky, pro zákazníky se stává nakupování v automatizovaném provozu běžnou rutinou a zájem o tento styl nakupování překonal očekávání.

Přečtěte si také
Flosman otevřel ve Vimperku supermarket Flop Top v režimu 24/7, nabízí i Top Bistro
Flosman

„Automatizovaný prodej přináší možnost si kdykoliv bez složitého cestování a plánování udělat běžný nákup nebo si zaběhnout pro zapomenutou položku. Tuto výhody zákaznici pochopili rychleji, než jsme čekali. O víkendech nebo státních svátcích, kdy měly dříve malé obchody zavřeno, jich mnohdy přichází stejně jako ve všední den. Navíc naše obchody jsou v centrech menších měst či na vesnicích. Tedy typicky v pěší dostupnosti místních, a to celý nákup dále zjednodušuje,“ uvádí Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu Skupiny Coop.

Prevence před nepoctivci

Jako první využije obchod v Černé za Bory samoobslužné pokladny vybavené kamerami a AI od společnosti Novum Global. Nové pokladny díky AI kromě prevence před nepoctivci usnadní i nákup zákazníkům. Ti už nebudou muset složitě vyhledávat z katalogu ovoce a zeleniny, protože umělá inteligence sama rozpozná, jaké zboží si vybrali.

Samoobslužné pokladny jsou trendem dnešní doby. Jejich užívání zrychluje standardní fungování obchodů a jsou nutnou podmínkou pro provoz automatizovaných prodejen 24/7, které Skupina Coop nyní masově nasazuje.

Zároveň jsou tyto pokladny i výzvou pro obchodníky, protože při jejich využívání hrozí vyšší riziko krádeží. Zákazníky zase trápí někdy složité vyhledávání konkrétního druhu zboží. Pokladny Novum Global díky nasazení umělé inteligence integrované v pokladně se s oběma problémy z velké části umí vypořádat.

Scénaře krádeže

„Průzkumem trhu jsme identifikovali čtyři nejčastější scénáře, jaké zloději využívají u samoobslužných pokladen. U váženého zboží zkoušejí označovat u pokladny levnější položky. Dalším trikem je přelepování kódů či přikládání levné položky společně s drahou. Třetím nejčastěji využívaným způsobem je platba jen za část nákupu a konečně často zloději placení kartou jen předstírají,“ vysvětluje zástupce dodavatele pokladen a zároveň ředitel obchodně projektového týmu Novum Global Jakub Jeřábek.

Tradiční samoobslužná pokladna je na tento postup krátká, protože je založena jen na kontrole prostřednictvím srovnávání váhy zboží. Díky integraci pokladny s kamerovým systémem a umělou inteligencí pokladna Novum Global při nákupu kontroluje zboží i vizuálně.

„Pokud například někdo vkládá na pokladnu spojenou s váhou hroznové víno, které označí jako mrkev, pokladna jej na záměnu automaticky upozorní. Pokud přesto pokračuje v nákupním procesu, pokladna upozorní obsluhu či v případě prodejen 24/7 pult centrální ochrany. Stejně pokladna reaguje na situaci, kdy je přelepený kód, či zákazník záměrně zkouší skenovat společně levnou a drahou položku,“ doplňuje Jakub Jeřábek.

Kamera spojená s pokladnou zabírá celý prostor pokladní zóny a zákazník při nákupu sám vidí na obrazovce, že jej systém sleduje. To je další velmi důležitý prvek prevence.

Krádeží je minimálně

Podle dosavadních statistik Skupiny Coop jsou případy krádeží v automatizovaném provozu zatím minimální. S rozvojem tohoto moderního stylu nakupování však roste i počet lokalit a tím i tlak na co nejlepší zabezpečení. Nasazení pokladen s AI a jejich propojení s pultem centrální ochrany proto považuje Lukáš Němčík za logický krok v dalším rozvoji konceptu 24/7.

„Samozřejmě je důležitá prevence před krádežemi. Na systému však oceňujeme i zvýšení pohodlí zákazníků. Ti se nově nemusí probírat dlouhým katalogem ovoce i zeleniny, protože AI samo vybraný druh rozpozná,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Detailní pohled ukazuje, že díky překážkám spojeným se vstupem přes bankovní identitu, využití AI a vzdálené kontroly se jedná o velmi funkční řešení. To potencionální zloděje odrazuje od krádeží v automatizovaném režimu.

Pokladny s detekcí krádeže jsou zatím v Evropě v ostrém provozu například v Litvě v provozovnách řetězce IKI nebo v Polsku v obchodech Interspar.

Skupina Coop patří aktuálně mezi největší inovátory v rámci českého maloobchodu. Umělou inteligenci začíná využívat i při sledování zákazníků v rámci celých obchodů. „Jsme tradiční česká síť s kořeny v 19. století. Troufám si však říci, že v oblasti využívání moderních technologií se nám daří být na českém trhu skutečným průkopníkem. Spolupráce s Novum Global je dalším krokem v této strategii,“ uzavírá Lukáš Němčík.

Související články:

V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go FlosmanFlosman otevřel ve Vimperku supermarket Flop Top v režimu 24/7, nabízí i Top Bistro Vše ZaV Hradci Králové se otevřel obchod budoucnosti. Umělá inteligence upozorní na prázdný regál, naplánuje zásobování nebo zařídí úklid

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required