logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Distributor krmiv Dibaq zakazoval nižší ceny, zaplatí za to osm milionů korun

9. dubna 2024
Zprávy 0
785
Distributor krmiv Dibaq zakazoval nižší ceny, zaplatí za to osm milionů korun

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím společnosti Dibaq pokutu ve výši 8,6 milionu korun za uzavírání zakázaných dohod o určování cen pro další prodej v oblasti dodávek krmiv pro psy a kočky. Firma se ke svému jednání přiznala a akceptovala uloženou sankci. Rozhodnutí nabylo právní moci.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení prokázal, že společnost Dibaq v období od 21. 11. 2018 do 14. 9. 2021 stanovovala svým odběratelům minimální maloobchodní ceny pro prodej krmiv spotřebitelům. Dibaq rovněž kontroloval, zda prodejci nesnižují ceny pod stanovenou úroveň. Reálně uplatňoval sankce proti těm odběratelům, kteří prodávali uvedené zboží koncovým spotřebitelům levněji.

Přečtěte si také
Vítězem únorového kola soutěže Visa Czech Top Shop je první pobočka drogerie Hebe
Visa Czech Top Shop

Společnost tímto jednáním uzavřela a plnila zakázané dohody o přímém určení cen pro další prodej. Cílem bylo narušení hospodářské soutěže, a to na relevantních trzích krmiv pro psy a krmiv pro kočky na území České republiky. Úřad plnění těchto dohod do budoucna zakázal.

Dibaq spolupracoval

Při ukládání pokuty Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zohlednil skutečnost, že Dibaq protisoutěžní jednání inicioval a kontroloval a vymáhal plnění těchto zakázaných dohod. Na straně druhé však účastník řízení ukončil své protiprávní jednání ihned po uskutečnění místního šetření.

Provedl interní kroky, aby porušování soutěžních pravidel do budoucna předešel. Informoval také své odběratele o pouze doporučujícím a nezávazném charakteru uváděných prodejních cen. Po celou dobu řízení s úřadem nadstandardně spolupracoval. Úřad dále snížil pokutu za zavedení soutěžního compliance programu a za splnění podmínek pro narovnání.

Dodavatelé nesmí stanovovat svým odběratelům, kteří prodávají koncovým spotřebitelům, pevné ceny nebo je jinak omezovat ve svobodném stanovení cen. Vertikální dohody o určování cen pro další prodej omezují cenovou konkurenci mezi jednotlivými prodejci, kteří nemohou soupeřit o zákazníka příznivější cenou. Důsledkem pro spotřebitele je pak celková vyšší cenová hladina zboží.

Právě v oblasti krmiv pro domácí zvířata se jedná už o čtvrtého distributora, u něhož Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tato cenová omezování prokázal. Lze konstatovat, že těmito dohodami je zasažena značná část trhu. Spotřebitel pak nemá možnost nakoupit krmivo od prodejce, který by mu nabídl příznivější cenu.

Související články:

Visa Czech Top ShopVítězem únorového kola soutěže Visa Czech Top Shop je první pobočka drogerie Hebe

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required