logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Skupina Coop otevírá první prodejnu s režimem 24/7 na letišti

2. května 2024
Zprávy 0
1526
Skupina Coop otevírá první prodejnu s režimem 24/7 na letišti

Doposud se koncept automatizovaných prodejen prosazoval hlavně v menších městech a na venkově. Skupina Coop nyní otevřela první takový obchod na letišti. Zákazníci si v něm nakoupí kromě potravin a produktů souvisejících s cestováním i regionální produkty a to doslova kdykoliv. V současnosti je takových obchodů již několik desítek a do konce roku jich bude více než sto.

Obchod Coop na Letišti Leoše Janáčka v Mošnově bude fungovat kompletně bez prodavačů a zákazníci se v něm budou obsluhovat sami díky využití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech. Proti případným nenechavcům prodejnu hlídá umělá inteligence, která automaticky rozpozná, zda si například někdo dává zboží jinam než do nákupního košíku. Pokud umělá inteligence vyhodnotí nějaké chování jako nestandardní, automaticky na to upozorní pracovníky na pultu centrální ochrany.

Přečtěte si také
V režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI
Miloš Toman

Koncept se prosazuje úspěšně

„Koncept automatického provozu se úspěšně prosazuje na řadě míst. Nabízí totiž kombinaci vysokého komfortu pro zákazníky s nižšími náklady na personál. Využití této technologie v rámci dopravního uzlu, kde si lidé často potřebují nakoupit třeba v noci a kde je zájem zákazníků mnohdy nárazový, dává perfektní smysl. Do budoucna zvažujeme využít tento druh prodeje také například u továren, kde se pracuje na směny a v dalších podobných lokalitách,“ vysvětluje Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě Skupina Coop.

V rámci Moravskoslezského kraje jde teprve o druhý takový obchod. První se otevřel v loňském roce v Českém Těšíně. Program budování sítě automatizovaných prodejen Coop podpořily společnosti Mastercard a ČSOB. Obě mají za cíl zjednodušování obchodu a plateb díky využívání moderních technologií.

Přečtěte si také
V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go

„Je skvělé, že můžeme cestujícím nabídnout možnost nákupu v nové samoobslužné prodejně na letišti. Našim cestujícím chceme poskytovat co nejkvalitnější služby a tato nová prodejna představuje důležitý krok k dosažení tohoto cíle. Pro letošní rok čekáme obrovský nárust počtu odbavených cestujících. Celkem je v nabídce z našeho letiště 31 destinací, z toho 13 novinek. Samoobslužná prodejna nabídne široký sortiment čerstvých pokrmů, občerstvení, nápojů a suvenýrů, aby splnila potřeby každého cestujícího. Provozní doba prodejny, tedy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, bude vyhovovat pro nákupy před odletem v jakoukoliv denní či noční dobu,“ uvádí Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava.

Obchod bude sloužit i zaměstnancům

Obchod na Letišti Leoše Janáčka provozuje Coop Beskydy, spotřební družstvo. Podle Marka Ratveiského, předsedy představenstva družstva, obchod obslouží nejen cestující a jejich doprovod, ale i několika stovek zaměstnanců letiště.

„Chceme nabídnout domácí klientele, a po letošních prázdninách i zahraničním návštěvníkům, bezpečný a jednoduchý nákup zboží. A to kdykoliv v průběhu dne nebo noci, před odletem nebo po příletu. Výběr zboží nabízeného na ploše necelých 50 metrů čtverečních pro tak specifický typ zákazníků je i pro nás velkou výzvou. Kromě širší nabídky produktů souvisejících s cestováním, jako jsou ready-to- eat položky, ovoce, kosmetika, nápoje nebo drogerie, nabídneme i zboží z našeho regionu a sortiment pro děti,“ vysvětluje Marko Raitveiský. Zákazníci se tak mohou například těšit na čerstvé pečivo z havířovské pekárny Semag nebo uzeniny od lokálního výrobce Krásno.

„Trochu neskromně si troufám říci, že náš koncept 24/7 mění český maloobchodní trh. Uspěli jsme s ním v řadě lokalit, například v turistických centrech. Věřím, že i na místech, jako jsou letiště, si najde uplatnění. Jsme zemí s nejrychleji rostoucí sítí automatizovaných obchodů a osobně jsem rád, že s takto významnou inovací přišla právě česká síť obchodů Coop,“ uzavírá Lukáš Němčík.

Jak se v automatizované prodejně nakupuje

Skupina Coop v rámci svého konceptu automatických prodejen vsadila na jednoduchost. Samotný vstup do prodejny je podmíněn vlastnictvím bankovní identity, kterou má dnes prakticky každý, kdo využívá internetové bankovnictví. Podle posledních statistik počet majitelů bankovní identity již v České republice překročil hranici čtyř miliónů. Druhou podmínkou je stažením speciální aplikace DoKapsy od ČSOB v mobilním telefonu. Aplikaci mohou využívat i ti, kdo nejsou klienty banky ČSOB.

Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, s kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů. Kromě jednoduchosti z pohledu zákazníků je celé řešení také relativně finančně dostupné a díky tomu se koncept prosazuje třeba i v menších obcích, kde mnohdy umožnuje zachování venkovských obchodů.

Související články:

Miloš TomanV režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go FlosmanFlosman otevřel ve Vimperku supermarket Flop Top v režimu 24/7, nabízí i Top Bistro

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required