logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Soutěž Obal roku 2024 již zná své vítěze

4. září 2024
Zprávy 0
790
Soutěž Obal roku 2024 již zná své vítěze

Z intenzivního třídenního setkání porotců soutěže Obal roku 2024 vzešlo 30 oceněných obalů. V rámci 31. ročníku této významné události v oblasti obalového průmyslu se posuzovaly inovace celkem v 19 kategoriích. Jednu ze speciálních cen vyhodnotí v září i ministr životního prostředí Petr Hladík.

Celé klání opět přineslo zajímavá a inspirativní řešení, která mají potenciál ovlivnit budoucnost obalů. Slavnostní předávání cen proběhne 17. října 2024 po skončení odborné části kongresu Obalko.

Přečtěte si také
Kongres OBALKO 11 připraví český a slovenský obalový trh na blížící se tsunami

„Letošní hodnocení Obalu roku bylo mimořádně zajímavé, protože jsme mohli vidět, jak obalový průmysl intenzivně reaguje na legislativní požadavky, které jsou stále přísnější,“ uvádí Iva Werbynská, organizátorka soutěže.

„Přestože nařízení PPWR ještě oficiálně nevstoupilo v platnost, jeho vliv je už nyní patrný. Obaláři totiž nejenže aktivně sledují vývoj nové legislativy, ale mnozí z nich již začali své obaly přizpůsobovat tak, aby splňovaly nadcházející normy. Tento proaktivní přístup odráží jejich připravenost na budoucí výzvy a jejich závazek k udržitelnosti, který je stále více integrován do jejich návrhů a inovací,“ dodává.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 3/2024: U obalů pro domácnost jde o udržitelnost, funkčnost i cenu

19 soutěžních kategorií

Odborná porota posuzovala obaly podle inovativnosti, funkčnosti, technického zpracování, designu a udržitelnosti. „Jako předsedkyně poroty se zaměřením na konstrukci obalů cítím nadšení, jak letošní soutěž Obal roku reflektovala rostoucí důraz na inovativní a udržitelné konstrukční řešení. Viděli jsme, jak návrháři obalů reagují na současné legislativní požadavky a zároveň předjímají budoucí změny. Bylo inspirací pozorovat, jak se konstrukce obalů přizpůsobují novým normám. A to nejen z hlediska funkčnosti, ale i s ohledem na minimalizaci dopadu na životní prostředí. Tento přístup ukazuje, že obaláři nejen sledují trendy, ale aktivně přispívají k utváření budoucnosti obalového designu,“ uvádí Jana Žižková, předsedkyně poroty a obalová expertka.

„V průběhu let, kdy jsme partnerem soutěže Obal roku, můžeme pozorovat vývoj obalů směrem k ecodesignu, který mě osobně velmi těší. Obaly jsou stále lépe dotříditelné a poté i recyklovatelné. A to nejen na papíře, ale i ve skutečnosti. Letos navíc můžeme pozorovat použití recyklátu v nových a zatím nezvyklých aplikacích,“ říká Petr Šikýř, provozní ředitel autorizované obalové společnosti Eko-Kom.

Speciální ocenění na galavečeru

Speciální ocenění, jako je Cena předsedkyně poroty za inovativní a esteticky výjimečné obaly, Cena udržitelnosti za dlouhodobě udržitelné řešení, Packaging Print Prize za kvalitu a inovace v tisku, Cena veřejnosti a speciální Cena ministra životního prostředí, budou oznámena na galavečeru.

Ministr se ve svém hodnocení soustředil především na význam vyváženého přístupu k ekologii a praktičnosti. „Obal má být funkční, co nejmenší a z materiálu, který se dá snadno recyklovat. Proto vítám všechna řešení, která jdou tímto směrem. Funkční, inovativní a udržitelné obaly jsou v zájmu obalářů, životního prostředí i veřejnosti,“ konstatuje ministr životního prostředí Petr Hladík.

Agendě odpadů a s tím souvisejících obalů se na Ministerstvu životního prostředí ČR věnuje Jan Maršák. Ten soutěž navštívil a také ocenil její smysl. „Odpadní obaly tvoří neopomenutelnou část odpadů. Je proto důležité, aby vývoj směřoval nejlépe ke snižování jejich množství, snadnému třídění a plné recyklovatelnosti. Jsem velmi rád, že se projevuje trend efektivního řešení pro obaly již ve výrobě. Tato soutěž může ostatní motivovat, ale i inspirovat, jak lze inovovat výrobu obalů,“ myslí si ředitel odboru cirkulární ekonomiky a odpadů Jan Maršák.

Trend udržitelných a praktických řešení pokračuje

Letošní ročník také potvrdil již trend z loňského roku. Je jím oproštění se od extrémních ekologických řešení ve prospěch racionálního přístupu. Inovace oceněné v soutěži odrážejí tento posun k udržitelným řešením, která jsou však zároveň praktická a efektivní.

Přehled oceněných obalů lze najít na tomto odkazu: https://obalroku.cz/cs/ocenene/obal-roku/2024

 

Související články:

Kongres OBALKO 11 připraví český a slovenský obalový trh na blížící se tsunami Zboží&Prodej 3/2024: U obalů pro domácnost jde o udržitelnost, funkčnost i cenu

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required