
Novým ředitelem společnosti GLS CZ je od března Petr Pěcha. Do vedení přináší dlouholeté manažerské zkušenosti především v oblastech budování brandu a firemní kultury, digitální transformace a zavádění inovací napříč různými odvětvími. GLS se v čele s Petrem Pěchou zaměří na další růst a posilování značky. Dosavadní ředitel Pavel Včela bude nově zodpovědný za transformaci provozních procesů GLS ve východní Evropě.
Novým ředitelem přepravní společnosti GLS v České republice se od začátku března stává Petr Pěcha. Před příchodem do firmy prošel řadou manažerských pozic, působil jako obchodní ředitel v RegioJetu, pracoval rovněž ve skupinách Seznam.cz či Home Credit, kde získal i řadu mezinárodních zkušeností, především v Asii.
„Moc mě těší, že můžu být součástí nové etapy GLS, která povede k rozvoji nejen společnosti samotné, ale i celého dynamicky se vyvíjejícího segmentu přepravních služeb a e-commerce. Chci navázat na úspěšnou dvacetiletou historii GLS v České republice a zaměřit se především na optimalizaci procesů, posilování brandu, pozitivní zákaznickou zkušenost a růst,“ uvádí ke svému nástupu Petr Pěcha.
Petr Pěcha v pozici nahradí dosavadního ředitele Pavla Včelu. „Pavel Včela je obrovským srdcařem, který byl s GLS téměř od počátku. Vybudoval silnou a dynamickou firmu, která patří k lídrům trhu. Za jeho dosavadní sedmnáctileté působení v GLS mu patří velikánské poděkování,“ dodává Petr Pěcha. Pavel Včela se nově v rámci skupiny zaměří na transformaci provozních procesů GLS ve východní Evropě.
Rekordní rok
„Jsem rád, že jsem mohl být téměř polovinu své profesní kariéry součástí zrození fenoménu moderní balíkové přepravy v České republice. Před 20 lety jsme rozvezli za celý rok stejně balíků, jako nyní zvládneme za den a půl a z jejich prosté přepravy se stala vysoce technologická moderní služba, kterou pravidelně využíváme téměř všichni. Jednou z výzev v životě úspěšných firem je i generační obměna a správné načasování předání štafety mladším kolegům. Jsem přesvědčen, že pod Petrovým vedením GLS dále poroste a bude každý den klientům přinášet pozitivní zákaznickou zkušenost,“ doplňuje dosavadní ředitel Pavel Včela.
GLS loni zaznamenala rekordní rok, když rozvezla nejvíce balíků v historii, počet rozvezených zásilek meziročně vzrostl o 15 procent. Ke zvýšenému počtu rozvezených zásilek přispělo kromě rostoucí kupní síla domácností právě i výrazné rozšíření distribuční sítě GLS. Například síť vlastních výdejních boxů společnost loni zvýšila více jak trojnásobně a jejich počet již přesáhl 900.
Celkem zákazníci GLS mohli na konci roku využít doručení do více než 4 600 doručovacích míst oproti 2 100 místům na konci roku 2023.