logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...
  • Podobu systému vratných záloh na nápojové obaly českému trhu na míru navrhl tým poradenské...
  • Z historie, ale i z mé vlastní praxe je známo, že prosazovat byť dobře míněná rozhodnutí či...
  • Jednota, obchodní družstvo Tábor se domluvila se správcem družstevního řetězce Coop Terno a do...

Češi jsou konzervativní, rostlinným alternativám ale fandí

22. ledna 2021
Zprávy 0
268
Češi jsou konzervativní, rostlinným alternativám ale fandí

Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve spolupráci České veganské společnosti, agentury Ipsos a časopisu Zboží&Prodej, se zúčastnilo téměř 100 zástupců potravinářských firem, výrobců i retailu. V jeho rámci byl představen Přehled trhu rostlinných alternativ masa a mléčných výrobků i výsledky nového průzkumu agentury Ipsos. Ty odhalily, jaké alternativy masa a mléčných produktů si Češi přejí vidět na pultech obchodů.

Češi, kteří jsou rostlinným alternativám otevření, mají obecně poměrně konzervativní přístup a u rostlinných alternativ sází na ty, které jsou již prověřené. Dávají obvykle přednost ochuceným alternativám mléčných výrobků a smetanovým sýrům, u rostlinných mlék preferují kokos, rýži, mandle a sóju. Alternativám mléčných produktů jsou přitom nakloněni daleko více než těm masovým, tvrdí nový průzkum agentury Ipsos.

Motivuje zdravotní stránka, zvědavost a zpestření jídelníčku

„Překvapivé bylo zjištění ohledně preferovaných ingrediencí, které nahrazují živočišné složky. U masných produktů vítězí brambory, následované luštěninami. Ty jsou preferovány před alternativami ze sóji a pšenice. U mléčných produktů zákazníci preferují kokos, rýži či mandle,“ říká Martin Ranninger, předseda České veganské společnosti.

Nový průzkum se také zaměřil na motivace a bariéry těch, kteří ve svém jídelníčku mají rostlinné produkty. Čechy ke konzumaci rostlinných alternativ motivují tři klíčové faktory – zdravotní stránka, zvědavost a zpestření jídelníčku. Obecně stojí na straně bariér hlavně nedostatečná informovanost o tom, co vše trh v těchto kategoriích nabízí. Ještě výraznější bariérou je neznalost toho, jak alternativy připravit tak, aby opravdu výtečně chutnaly.

Doporučení pro výrobce i prodejce v rostlinném segmentu

  • Nabídněte produkty za přijatelné ceny. Spotřebitelé velmi často zmiňují vysokou cenu jako jednu z hlavních bariér, které jim brání kupovat alternativy masa a mléčných produktů častěji. Zaměřte se také na cenové akce a výhodná balení.
  • Naučte spotřebitele pracovat s vašimi produkty. Další častou bariérou je to, že spotřebitelé často nevědí, jak s alternativami pracovat, jak je připravit nebo jak je ochutit. Potřebují tipy a recepty, využít můžete také influencery a časopisy.
  • Zaměřte se na ochutnávky. Bariérou pro potenciální spotřebitele je také to, že neví, co si pod určitými názvy a produkty představit. Dobře by mohly fungovat ochutnávky v místě prodeje či na specializovaných veletrzích a podobných akcích.

Pokud jste webinář propásli, můžete získat jeho záznam po zaregistrování na stránce České veganské společnosti.


Data:

  • 28 % Čechů plánuje zvýšit svou spotřebu rostlinných alternativ na úkor živočišných produktů
  • 40 % Čechů věří, že rozsáhlá živočišná produkce má negativní vliv na životní prostředí
  • 64 % Čechů si všimlo nárůstu nabídky rostlinných alternativ v obchodech

Zdroj: Ipsos 2020


Více k tématu najdete v únorovém vydání časopisu Zboží&Prodej.

 

Související články:

Do retailu míří rostlinná vlna Zboží&Prodej 11-12/2020: Kvalita a původ masa jsou zásadní Zboží&Prodej 4/2020: Mléčné výrobky ideálně poctivé a bez aditiv Zboží&Prodej 3/2020: Grilovací sezona se prodlužuje

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required