logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

IGD zveřejnila prognózu vývoje trhu s potravinami, čeká mírný růst

5. ledna 2023
Zprávy 0
555
IGD zveřejnila prognózu vývoje trhu s potravinami, čeká mírný růst

Společnost IGD zveřejnila detailní pohled na to, jaký vliv bude mít v letech 2022 až 2027 inflace na růst trhu s potravinami. Podle senior specialisty Olivera Butterwortha lze odhadovat, že v daném období porostou globální tržby z prodeje potravin o 4,5 % ročně. To bude konkrétně znamenat růst o 2,4 bilionu dolarů. Celková hodnota trhu se tak vyšplhá na 12,1 bilionu dolarů.

Evropský trh s potravinami bude podle prognózy společnosti IGD v následujícím období za globálním průměrem zaostávat. Do roku 2027 se předpovídá jeho růst na 2,6 % ročně. Oproti minulým letům dosáhne západní část Evropy lepších výsledků než střední a východní, jejíž krátkodobý výhled je zamlžen dopady války na Ukrajině.

Přečtěte si také
Wolt otevírá na Smíchově svou první kamennou prodejnu

Vliv bude mít inflace, rostoucí populace a větší výdaje

Západní Evropa, kterou táhne kromě jiných Německo, Rakousko a Švédsko, bude v letech 2022 až 2027 tvořit desetinu všech celosvětově generovaných dodatečných tržeb. V příštích pěti letech tak region vytvoří tržby vyšší o 240 miliard dolarů. Na růstu hodnoty tržeb bude mít největší vliv inflace. Tento vývoj však podpoří i rostoucí počet obyvatel a větší výdaje spotřebitelů.

Střední a východní Evropa se do roku 2027 také dočká růstu. A to za podpory hlavně Polska, Rumunska a České republiky. Region mezi roky 2022 až 2027 vytvoří dodatečné tržby ve výši 153 miliard dolarů. To představuje šest procent všech nově vytvořených globálních tržeb. Na rozdíl od západní Evropy poroste hodnota tržeb v tomto regionu výhradně kvůli inflaci. Počet obyvatel i reálné spotřebitelské výdaje se mají snížit, což podtrhne budoucí výzvy pro maloobchodníky a dodavatele, kteří působí v regionu.

Přečtěte si také
Podle odborníků bude zdražování trvat až 10 let. Česko míří do stagflace

Aktivovat značky a personalizovat věrnostní systémy

Vzhledem k tomu, že inflační tlaky v Evropě sílí, budou zákazníci i ve střednědobém horizontu hledat výhodné ceny. V důsledku toho bude věrnost zákazníků ohrožena déle, než se původně očekávalo. Pro maloobchodníky a dodavatele bude klíčové zaměřit se na aktivaci značek v prodejnách a personalizované věrnostní programy. Ty posílí sdělení o značce. Vzhledem k nákladovým tlakům bude pro maloobchodníky a dodavatele také klíčová spolupráce při zvyšování efektivity v rámci obchodních sítí.

 Na co by se měli připravit dodavatelé

 1. Růst v západní Evropě do roku 2027 podpoří inflace

Inflací poháněný růst přinese západní Evropě v letech 2022 až 2027 dodatečné tržby ve výši 240 miliard dolarů. Tento region bude třetím největším přispěvatelem k růstu globálního trhu s potravinami. I když s velkým odstupem za Asií a Severní Amerikou.

2. V krátkodobém horizontu pokles růstu ve střední a východní Evropě

Ve střední a východní Evropě se předpokládá nejnižší růst trhu s potravinami, a to o 2,3 %. Navzdory krátkodobým problémům lze očekávat, že do roku 2024 předstihne růst ve střední a východní Evropě ten v její západní části. Je nutné připravit se na výkyvy ve výkonnosti a pružně na ně reagovat.

3. Odlišnosti regionu střední a východní Evropy

Střední a východní Evropa je směsicí trhů s převahou moderního a tradičního obchodu a také těch, které procházejí přechodem mezi nimi. Vyplatí se investovat čas do pochopení toho, v jaké fázi daného procesu se nacházejí trhy, na kterých firma působí, a jak lze co nejlépe oslovit nakupující v jednotlivých zemích.

4. Hodnota a loajalita zůstávají na vysoké úrovni

Se sílícími inflačními tlaky budou zákazníci hledat hodnotu. Věrnost nakupujících je v ohrožení. Je vhodné podívat se na aktivaci značky v místě prodeje a personalizované věrnostní programy, které posílí poselství značky.

5. Investice do budování efektivity v rámci celé sítě

Mnoho trhů zaznamenává růst diskontního kanálu. Je potřeba mít na paměti všechny výzvy, protože retaileři ve Velké Británii snižují náklady a zvyšují efektivitu, zatímco němečtí a francouzští maloobchodní prodejci se snaží zlepšit efektivitu zásob, aby byli schopni konkurovat.

Související články:

Wolt otevírá na Smíchově svou první kamennou prodejnu Podle odborníků bude zdražování trvat až 10 let. Česko míří do stagflace Hlavním důvodem vysokých cen potravin jsou drahé energie kalkulačkaV podnikání lze najít nemalé úspory

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required