logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Bystřice pod Hostýnem je po Terezíně, Kozomíně, Otvicích u Chomutova a Šenově pátým místem, kde...
  • Tesco pokračuje v modernizaci své prodejní sítě a znovuotevřelo plně zrekonstruovanou prodejnu...
  • Výrazné slevy na privátní nebo exkluzivní značky a bezplatné doručení i menšího nákupu. To...
  • Retailoví partneři platformy Nesnězeno nově získají kromě pravidelného reportingu také přístup...

Podpora venkovských prodejen pokračuje: Startuje čtvrtá výzva programu Obchůdek 2021+

4. března 2025
Zprávy 0
378
Podpora venkovských prodejen pokračuje: Startuje čtvrtá výzva programu Obchůdek 2021+

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlašuje čtvrtou výzvu dotačního programu Obchůdek 2021+, který pomáhá s financováním provozních výdajů prodejen s potravinami a smíšeným zbožím v obcích do 1 000 obyvatel, popřípadě v obcích do 3 000 obyvatel. 

Příjem žádostí začal 3. března. „Obchůdek 2021+ je důležitým a oblíbeným programem, díky kterému letos opět přispějeme k zachování základní obslužnosti v malých obcích na venkově,“ říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček. Jak dodává: „Mezi podporované výdaje patří i výdaje na služby související s bezobslužným provozem prodejny. Automatizované či hybridní prodejny, které se začínají čím dál více rozšiřovat, plně podporujeme a ukazují se jako výborná alternativa ke klasickým obchodům.“

Přečtěte si také
Program Obchůdek 2021+ finančně podpořil téměř 600 prodejen na venkově

Žádost o dotaci podávají kraje, které následně vyhlašují své krajské dotační programy pro provozovatele obchodů na svém území. Ministerstvo průmyslu a obchodu zajistilo na čtvrtou výzvu 49,4 milionu korun. Kraj tak může získat až 3,8 milionu korun a prodejna, která je pouze jediná v obci, může získat až 130 tisíc korun.

Na mzdy, nájem i osvětlení

Mezi podporované provozní výdaje prodejen patří stejně jako v předchozí výzvě výdaje na zaměstnance, nájem, vytápění, osvětlení, připojení k internetu, telekomunikační služby, výdaje spojené s obsluhou bezhotovostních plateb, výdaje na pořízení drobného neinvestičního majetku a další.

Přečtěte si také
I malé obce si zaslouží moderní obchod

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje rozvoj automatizovaných a hybridních prodejen prostřednictvím výzvy Technologie pro MAS. Získat je možné od 125 tisíc korun do 1,07 milionu korun. Podnikatelé mohou finance využít na digitální řešení a inovace, které zvyšují konkurenceschopnost a usnadňují podnikání. Žádat lze do 31. října letošního roku.

„Provozovatelé malých prodejen na venkově program velmi oceňují a potvrzují, že bez této podpory by někteří z nich jen obtížně mohli svůj obchod dále provozovat,“ říká ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Pavel Vinkler a dodává: „Jen v rámci poslední výzvy jsme podpořili 614 obchodů a přispěli tak k zachování obslužnosti ve venkovských oblastech pro více než 262 tisíc obyvatel. Od začátku programu jsme poskytli 1614 dotací za více než 125 milionů korun.“

Kraje mohou své žádosti podávat od 3. března do 15. dubna 2025 prostřednictvím informačního systému AIS MPO. Podpořené prodejny mohou navíc získat ocenění za zákaznickou zkušenost v rámci projektu Visa Czech Top Shop v kategorii Obchůdek 2021+. Historicky první vítěz za rok 2024 bude slavnostně vyhlášen 6. března v obchodním centru Arkády Pankrác.

Související články:

Program Obchůdek 2021+ finančně podpořil téměř 600 prodejen na venkově I malé obce si zaslouží moderní obchod Obchod nutností není, ale přispívá ke kvalitě života CoopMinisterstvo průmyslu a obchodu ČR zveřejňuje novou výzvu z programu Obchůdek 2021+, pomůže malým prodejnám na venkově

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required