logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

11.3 miliard eur: Danone kupuje výrobce sójového mléka Alpro

10. července 2016
Zprávy 0
7096
11.3 miliard eur: Danone kupuje výrobce sójového mléka Alpro

Francouzský výrobce jogurtů Danone se rozhodl těžit ze stále oblíbenějšího trendu veganství akvizicí amerického konkurenta WhiteWave, do jehož portfolia patří i belgická společnost Alpro a její značka sójových produktů Provamel. Francouzi si od toho slibují zdvojnásobení svého obratu v USA.

Obchod za 12,5 miliardy dolarů (11,3 miliardy eur) znamená pro Danone, jenž má v sortimentu značky jako Actimel, Activia, Volvic nebo Evian, největší akvizici od roku 2007, kdy výrobce koupil holandskou společnost Numico za 12,3 miliardy eur.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 5/2021: Mléčné výrobky míří do každého košíku

Trh přijal aktuální strategii koncernu zatím pozitivně – hodnota jeho akcií na burze vzrostla téměř o 6 procent, a v současné době je tak nejvyšší za posledních 14 měsíců. Pro Danone se navíc expanze do USA jeví jako skvělý tah v situaci, kdy se potýká s dlouhotrvajícím poklesem tržeb v rozvíjejících se zemích jako Brazílie a Rusko, píše německý zpravodajský server Spiegel Online.

Celosvětový obrat WhiteWave, jejíž značky Alpro a Provamel přitahují zejména zákazníky z vyšších příjmových skupin, činil v minulém roce 4 miliardy dolarů. Kromě sójového mléka a sójového jogurtu nabízí výrobce pod značkami jako Silk, Horizon Organic a Earthbound Farm mimo jiné bio ovoce a zeleninu, bio mléčné výrobky a veganské potraviny.

Přečtěte si také
Označování rostlinných alternativ mléčných výrobků se nebude zpřísňovat

Akvizicí se byznys se Severní Amerikou rozroste v portfoliu Danone na 22 procent – dosud šlo o 12 procent. Tržby koncernu činily loni více než 22 miliard eur. Ten se kromě toho stane největším světovým výrobcem organického jídla, píše server Financial Times. Podle Lianne van den Bos, analytičky výzkumné společnosti Euromonitor, je akvizice „nejnovějším příkladem trendu, kdy se velké potravinářské koncerny snaží naskočit na vlnu zdraví“. Podobným směrem totiž kráčí i největší evropský konkurent Danone, společnost Nestlé.

S převzetím WhiteWave již souhlasily představenstva obou společností. Obchod by měl být dokončen do konce roku. Danone zaplatí za WhiteWate v hotovosti 56,25 dolarů na akcii.

Související články:

Zboží&Prodej 5/2021: Mléčné výrobky míří do každého košíku Označování rostlinných alternativ mléčných výrobků se nebude zpřísňovat Prodejny Planeo Elektro mění majitele, mezi novými vlastníky je i PPF Allegro kupuje Mall Group a WeDo, hodnota transakce dosahuje 25 miliard korun

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required