
Před několikalety hledal nový profesní směr a nalezl ho ve Svazu českých a moravských spotřebních družstev – Skupině Coop. Od loňského dubna zodpovídá za komunikaci a propagaci značky Coop a má na starost i rozvoj služeb a mezinárodní spolupráci s jinými systémy spotřebních družstev Coop. Říká, že před šesti lety, kdy do Coopu vstoupil, ještě příliš netušil, co vše ho v družstvech čeká. Dnes si je ale jist, že rozhodnutí vstoupit na pole družstevního byznysu bylo správné.
Pracovní úspěch
Daří se zavádět nové věci a spouštět projekty posouvající celý družstevní systém Coop vpřed. V tak velké a složité struktuře družstev fungují procesy jinak než v nadnárodních firmách. V poslední době jsem hrdý na spuštění dovozu specialit z Coop Itálie, čímž doplňujeme naše dlouhodobé cílení na regionální výrobky o středomořské speciality.
Vize
Posílit a zviditelnit družstevní hodnoty pod značkouCoop a jejich význam. Vzorem jsou pak jiné státy v Evropě, kde jsou spotřební družstvaCoop největší na trhu.
Oblíbená kniha
Setkání s Rámou od Arthura C. Clarka. Líbí se mi knihy, kde je reálný vědecký základ doplněný o fantazii.
Vášeň/koníček
Sport na horách v ČR. Především turistika a kolo v létě a běžky v zimě.
Životní cíl
Určitě zdravá a spokojená rodina.
Peníze
Prostředek ke každodennímu životu.
Vzor
Jan Werich, který dokázal s humorem procházet i nejtěžší období posledního století.
Nad čím kroutím hlavou
Nad lidskou hloupostí a neschopností se ponaučit z historie.
Peklo
Lidská bezohlednost a brutalita, kterou dnes a denně sledujeme kolem nás.
Životní motto
Všechno jde, jen když se chce.
Kariéra Lukáše Němčíka:
Lukáš Němčík vystudoval sociologii na Karlově univerzitě, studia obohatil oborem marketing a komunikace na George Washington Univerzity v USA. Ve své profesní praxi se věnoval především projektovému managementu, marketingu a rozvojovým programům, ve Skupině Coop působí od roku 2011, kde řídil mimo jiné marketing a projektový management Coop Mobil. Pozici head of marketing & development zastává od dubna roku 2017.
Svaz českých a moravských spotřebních družstev – Skupina Coop sdružuje 46 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2800 prodejen a zaměstnávají necelých čtrnáct tisícovek lidí. V roce 2016 vykázala česká a moravská spotřební družstva obrat v hodnotě 27,25 miliardy korun. Počet členů spotřebních družstev je asi 130 tisíc.
Profil Lukáše Němčíka najdete také v časopisu Zboží&Prodej 1/2018.