logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Mezi držitele ocenění International Salute to Excellence Award, které uděluje organizace Private...
  • Soutěž Visa Czech Top Shop i v dubnu pokračovala v oceňování prodejen, které vynikají nejen...
  • Bystřice pod Hostýnem je po Terezíně, Kozomíně, Otvicích u Chomutova a Šenově pátým místem, kde...
  • Tesco pokračuje v modernizaci své prodejní sítě a znovuotevřelo plně zrekonstruovanou prodejnu...

Santa Claus porazil Mikuláše 2:1

6. prosince 2018
Spotřebitelé 0
2082
Santa Claus porazil Mikuláše 2:1

Společnost Česká distribuční, která doručuje akční letáky obchodních řetězců, zpracovala analýzu mikulášských akčních nabídek největších řetězců. V listopadových akčních letácích se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš jen 12krát. Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 %.

Zahraniční motivy jsou v mikulášské nabídce řetězců zastoupeny více, než ty české. Zatímco Mikuláš, čert, anděl, Krtek a Ladovy obrázky dávají dohromady jen 28 % nabídky, Santa Claus, My little Pony, smajlíci nebo Angry birds společně okupují 43 % nabídky. „Nemyslím si, že by český Mikuláš byl v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky, nebo oblíbené dětské hrdiny,“ říká Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovaly na 29 % promovaných produktů.

Typicky českých motivů se v mikulášské nabídce objevuje asi 28 %

Nejvyšší slevy nabízejí obchodníci právě na zboží se zahraničními motivy (28 %), na typicky české motivy je průměrná sleva 24 % a na motivy neutrální 22 %.  „Tradiční oblíbené produkty nemusejí být v nabídce zobrazeny několikrát, obchodníci je zařazují do letáků hlavně proto, aby připomněli, že se svátek kvapem blíží a aby jimi navodili správnou atmosféru,“ vysvětluje Sikora. „Naopak netradiční produkty nebo limitované edice se zákazníkovi musejí představit v co nejrozsáhlejší šíři, aby věděl, jaké novinky si pro něj obchodníci letos přichystali. Šedesát procent lidí totiž v letácích hledá inspiraci k nákupu,“ upřesňuje Sikora.

V mikulášských letácích je 90 % sladkostí, ovoce a ořechy společně dosahují jen 5 %

V nabídce řetězců vede čokoláda (48 %) následovaná bonbony (10 %), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (všechny po 6 %). Ovoce a ořechy tvoří jen 5 % nabídky, zbývajících 5 % jsou hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

Analyzovány byly speciální mikulášské nabídky letáky sedmi maloobchodních řetězců s platností od 21.11 do 28.11.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

12. 6. 2025, galavečer Volba spotřebitelů –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nejlepší novinka, Praha

17.–18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Vídeň

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required