
Internetový obchod Mall.cz během uplynulého roku výrazně posílil segment partnerského prodeje a tržby z programu Mall Partner se loni zvýšily o 150 %. On-line tržiště tak posílilo svou pozici e-shopu s nejširší nabídkou na českém trhu a Mall se přiblížil vizi obchodu, kde zákazník pořídí vše, pro co si na internet přišel.
Během letošního roku má společnost v plánu především propojovat trhy napříč zeměmi, ve kterých Mall působí, a rozšiřovat nabídku služeb pro partnery včetně možností dopravy do zahraničí.
Razantní nárůst počtu partnerů
Zatímco do roku 2020 vstupovalo tržiště Mallu se 300 partnery, během roku se jejich počet zvýšil na 1500. Ukázalo se tak, že právě princip partnerského prodeje se pro mnoho obchodníků stal vhodným způsobem, jak během koronavirové krize zachránit svůj byznys, nabídnout své produkty širšímu okruhu zákazníků a v mnoha případech dokonce poprvé nabídnout své zboží na internetu.
Partneři v současné době na Mallu obsluhují již 90 % nabídky a generují mezi 25 a 30 % všech objednávek. On-line tržiště má během letošního roku ambici podíl partnerských objednávek přiblížit 40% hranici a partnerský prodej dále posilovat zapojováním dalších silných značek, rozšířením služeb pro obchodníky a také zajištěním možností dopravy na zahraničí trhy.
Mall Partner se během loňského roku zaměřil jak na spolupráci s menšími obchodníky, kteří tak měli možnost oslovit miliony nových zákazníků, tak s velkými prodejci, kteří chtěli posílit svou on-line kompetenci a digitalizovat své prodeje. Na tržiště Mallu takto vstoupil například Marks & Spencer nebo společnost Sunice, se kterou se na Mall dostaly populární módní a sportovní značky jako Under Armour, Vans, Gap nebo New Balance.
Nejen roušky a respirátory
Mezi loňské nejpoptávanější kategorie se vedle tradičně silných sekcí s parfémy nebo hodinkami v důsledku koronavirové krize dostaly například také ochranné pomůcky (zejména roušky a respirátory), generátory ozonu, ale také vybavení do domácnosti a na zahradu – zejména zahradní nábytek, matrace a trampolíny. Skrze tržiště se tak do popředí zájmu dostávaly i takové produktové segmenty, které ještě před rokem zákazníci na internetu příliš nevyhledávali.
„Nutné uzavření prodejen uspíšilo digitalizaci prodeje, a proto se na našem tržišti postupně ocitají i obchodníci, jejichž zboží dříve zákazníci na internetu tolik nepoptávali. Někteří lidé si navíc v uplynulém období on-line nakupování vyzkoušeli vůbec poprvé a už u něj zůstali. Nákupní návyky Čechů se tedy v posledním roce opravdu výrazně proměnily. Ač bychom to před rokem neřekli, mezi nejrychleji rostoucí kategorie, ve kterých pro nadcházející rok vidíme na tržišti největší potenciál, patří například nábytek, doplňky pro auto-moto nebo potřeby pro sport,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner.