Internetový obchod Alza.cz zkouší další netradiční způsob, jak zaujmout zákazníky. E-shop spustil pilotní projekt služby Zkušebka, kdy si zákazníci mohou objednat vybrané výrobky ze segmentu velkých spotřebičů a vyzkoušet je po dobu 60 dní. Pokud jim nebudou vyhovovat, vrátí je zpátky a od Alzy dostanou zpět peníze.
Zkušebka se vztahuje na sušičky, pračky se sušičkami a myčky, na výběr je více než sto produktů. „Možnost vyzkoušet si velké spotřebiče přímo doma není příliš běžná, natož dostupná. Rádi bychom tuto uživatelskou zkušenost nakupujícím přinesli,“ uvedl Miroslav Tesař, ředitel prodejní sítě a péče o zákazníky Alza.cz. „Zájemci se na vybrané výrobky také mohou přijít podívat osobně na specializované pobočky v rámci prodejní sítě Alza.cz – například do Horních Počernic,“ přiblížil.
Produkty zahrnuté do služby Zkušebka jsou na webu označeny speciálním znakem. V rámci pilotního provozu je možné službu využít na každou registraci pouze dvakrát. Pokud spotřebič nebude vyhovovat, lze ho bez udání důvodu vrátit. Lhůta na vrácení v rámci této služby je 60 dní. Alza zajistí odvoz zdarma a zákazníkovi vrátí peníze za zboží.
Alza.cz v poslední době vyzkoušela více novinek. V Praze zprovoznila nepřetržitě otevřenou prodejnu bez personálu, ve které si zákazník zboží sám vybere, objedná i vyzvedne hned na místě. Skladem jsou k dispozici stovky nejprodávanějších produktů. Alza dále představila prodejní automat. Umístila jej do podzemních garáží Obchodního centra Eden v Praze. Automat nabízí několik desítek drobnějších produktů – například SD kartu, baterii do fotoaparátu, nabíječku k telefonu, propojovací kabely, ale také drogerii.