logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Elegantní a moderní galerie Myslbek v pražské ulici Na Příkopě si začátkem července připomíná 25...
  • Alza.cz a Heureka.cz obnovují vzájemnou spolupráci. Po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku...
  • Ekonomická nálada Čechů je v první polovině roku značně pesimistická. Index finanční situace...
  • Poslanci v prvním kole podpořili konec EET (Elektronická evidence tržeb). A s ním podle expertů...

Lidl roste. Nemá tak silné soupeře jako v Německu

30. března 2020
Zprávy 0
3063
Lidl roste. Nemá tak silné soupeře jako v Německu

Při bližším pohledu na český, slovenský a polský maloobchodní trh nelze podle Sebastiana Renacka, senior retail analytika pro střední a východní Evropu německého listu Lebensmittel Zeitung, přehlédnout skutečnost, že v České republice a na Slovensku dosahuje retailový gigant Lidl stále vyšší ziskové marže.

Podle dostupných údajů dosáhla společnost Lidl Česká republika ve finančním roce končícím únorem 2019 tržeb ve výši 57,69 miliardy korun. S hospodářským výsledkem před zdaněním 4,88 miliardy korun činila zisková marže 8,5 %. Společnost Lidl Slovenská republika ve stejném období utržila 1,23 miliardy eur. Zisk činil 112 milionů eur a zisková marže 9,1 %.

Privátní značky jsou na prémiové úrovni

„V Německu má tento retailer silné supermarketové konkurenty, skupiny Rewe a Edeka. Přímou konkurenci, která drží marži celého trhu na nízké úrovni, představuje také Aldi. Proto se musí odlišovat nízkými cenami výrobků privátních značek. Ovšem ve střední Evropě, tedy v Polsku, České republice a na Slovensku takové soupeře mezi supermarkety nemá, možná s výjimkou Billy. Albert v tuzemsku provozuje koncept, který se odlišuje od ostatních formátů skupiny Delhaize, nemá tedy možnosti k velké finanční manévrovatelnosti. Tesco směřuje svůj kapitál do výstavby prodejích míst v Polsku a ve Velké Británii. Stejně tak nepovažuje za přímého konkurenta řetězec Penny.

Lidl proto umístil své privátní značky do segmentu s vyšší přidanou hodnotou, na téměř prémiovou úroveň. Jinými slovy, žádné cenové války s podobnými hráči, jako je Aldi. Tím pádem se mu otevírá prostor pro ziskovou marži. Obchodní model Lidlu je tak více zaměřen na zákazníky supermarketů,“ komentuje Sebastian Renack. Dodává, že zisková marže aktuální tuzemské retailové jedničky v roce 2018 sice o něco klesla, přesto stále platí, že český a slovenský trh jsou pro tohoto retailera v rámci jeho středoevropského portfolia nejziskovější.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required