logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Pivo si téměř pětina Čechů dopřává denně, koronavirus míru konzumace neovlivnil

14. srpna 2020
Zprávy 0
2972
Pivo si téměř pětina Čechů dopřává denně, koronavirus míru konzumace neovlivnil

Jak ukazuje nejnovější výzkum Nielsen Admosphere, bezmála pětina obyvatelstva si dopřává pivo denně, další skoro třetina si ho dá aspoň jednou za týden a jen zhruba dva lidi z deseti nepijí pivo vůbec. Tohoto „tekutého chleba“ jsme se pak obvykle nevzdali ani v koronakrizi: v době, kdy byla většina z nás nucena trávit více času doma, se návyky v množství vypitého piva nezměnily u 72 % pivařů. Výzkum, který se dále zaměřil na nejoblíbenější značky, ochucená piva nebo na malé pivovary, byl realizován prostřednictvím on-line sběru na vzorku pěti set respondentů z aktivní internetové populace Českého národního panelu starší 18 let.

Výzkum doplňují také data z monitoringu reklamy Nielsen Admosphere, dle nichž byla v prvním pololetí 2020 inzerentem číslo jedna v segmentu pivo značka Pilsner Urquell. Její reklama dosáhla hodnoty 114 milionů korun.

Přečtěte si také
Tomáš Drahoňovský míří z České televize do Plzeňského Prazdroje

Konzumentů piva najdeme v české internetové populaci 83 %, přičemž 19 % pije pivo denně, dalších 30 % pak alespoň jednou týdně. Asi nepřekvapí, že častějšími konzumenty jsou muži – dvě třetiny z nich pijí pivo alespoň jednou týdně (tedy denně i jednou až několikrát týdně). Mezi ženami je naopak více „svátečních“ konzumentek a také těch, které pivu neholdují: 43 % žen si dá pivo jednou měsíčně, případně méně často a čtvrtina dokonce nikdy.

Zajímavou kategorií pro konzumenty, třeba i ty, kteří klasické pivo nemusí, představují radlery a ochucená/ovocná piva. Ty pro Čechy sice nejsou nápojem pro každodenní pití (denně si je dá jen zanedbatelné 1 % lidí), ale aspoň někdy po nich sáhnou už necelé dvě třetiny respondentů. Není pak překvapením, že o něco více vedou radlery u žen než u mužů (76 % vs. 51 %). Z věkových skupin jsou nejzajímavější pro mladší respondenty, s vyšším věkem naopak jejich oblíbenost klesá.

Přečtěte si také
Prazdroj a Microsoft spojují experty na pomoc českému chmelu

Tradiční značky jsou stále nejoblíbenější

V preferencích značek piva v Česku nadále vede Plzeň: zvítězila v obdobném výzkumu před třemi lety a vítězí i dnes, se 16 % konzumentů, kteří označili Pilsner Urquell (respektive Plzeňský Prazdroj) za svoji nejoblíbenější značku. Nejvíce fanoušků má Plzeň mezi nejmladšími respondenty do 34 let. Na dalších místech jsou u českých pivařů – pouze s minimálními rozdíly procent – značky Gambrinus (9 %), Velkopopovický Kozel (9 %), Radegast (8 %) a Birell (8 %). Jen 6 % konzumentů piva na značce nezáleží.

V době největší koronavirové krize, tedy v březnu a dubnu, kdy byly zavřené restaurace, hospody, kluby a do obchodů jsme směli jenom s rouškou, se návyky v množství vypitého piva změnily u českých pivařů jen mírně: necelé tři čtvrtiny z nich pily tolik piva, kolik byly do té doby zvyklé, skoro pětina pila v tomto období méně než obvykle a 9 % ve výzkumu deklarovalo, že pili pivo více než obvykle. Z věkových skupin to byli nejčastěji nejmladší respondenti, u nichž došlo v tomto období k největší změně v konzumaci piva – u větší části z nich došlo k poklesu a u menší části naopak k nárůstu. Nejstarší skupina (45+) naopak nejvíce ze všech odpovídala, že se její návyky v konzumaci v době koronakrize nezměnily.

Poslední otázka výzkumu se zaměřila na trend malých lokálních pivovarů, kterých v posledních letech nejen v Česku „vyrostla“ celá řada. A mezi konzumenty určitě nejsou tito výrobci přehlížení: čtvrtina dotázaných pivařů ve výzkumu odpověděla, že piva malých pivovarů dokonce preferuje nad ostatními. 17 % naopak dává přednost velkým průmyslovým pivovarům. 44 % českých konzumentů piva nezáleží na tom, zda pivo pochází od malého nebo velkého výrobce.

Pivo a reklama

Výsledky výzkumu, zejména pak otázku na preferenci značek, dávají do zajímavého kontextu také data z monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere v segmentu piv. Dle nich umístila v prvním pololetí 2020 reklamu v nejvyšší hodnotě značka Pilsner Urquell, v ceníkových cenách přesáhla 114 milionů korun. Druhý Birell obsadil v prvních šesti měsících roku reklamní prostor v hodnotě 108 milionů korun a třetí Starobrno inzerovalo na ploše v hodnotě 105 milionů korun.

 

Související články:

Tomáš Drahoňovský míří z České televize do Plzeňského Prazdroje Prazdroj a Microsoft spojují experty na pomoc českému chmelu pivoPivo pije denně méně lidí, roste obliba radlerů Zdenek HavlenaObchodním ředitelem Budějovického Budvaru je Zdenek Havlena

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required